Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G fastnar på bootskärm (Ananas)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-06 17:05

Hej.

Har lovat en vän att titta på hans iPhone, som inte vill starta längre. Efter en stunds laddning gick den igång, men visar bara den karaktäristiska Bootskärmen med ananasen.

Telefonen reagerar inte på nån som helst input (knapptryckningar för att ställa den i Recovery Mode, kopplin till dator osv...). Efter ett tag dyker den snurrande cirkeln upp, stannar några minuter och försvinner sen igen...

Har googlat runt lite ett tag, men hittar inget användbart, har nån på 99 några tips, eller är det hårdvarufel?

Tack på förhand

Ursprungligen av Morrris:

Jaha? Vart ska den ligga då? Det är inte ett problem som har med upplåningen i sig att göra, utan är ett problem som dykt upp långt efter jailbreak. Har jag missat något?

Det har högst troligt att göra med att den en gång blivit jailbreakad, sedan har något gått snett under tiden.
Men för tt börja någonstans: Du kan inte försätta den i DFU-mode(med PwnageTool eller så)?

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-07 16:29
Ursprungligen av theplague:

Det har högst troligt att göra med att den en gång blivit jailbreakad, sedan har något gått snett under tiden.
Men för tt börja någonstans: Du kan inte försätta den i DFU-mode(med PwnageTool eller så)?

Finns det något alternativ för PC som kan sätta den i DFU mode, för det går inte med vanliga knappkombinationen...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-07 21:18
Ursprungligen av Morrris:

Finns det något alternativ för PC som kan sätta den i DFU mode, för det går inte med vanliga knappkombinationen...

Det funkar inte att ha den avstängd, hålla nere Home och ansluta USB?

Inte en aning, kör Mac.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-09 16:24

Har prövat theplague's förslag med en Mac + Pwnage Tool, hittades inte av Macen. kenjons förslag fungerade heller inte. Börjar det verka som hårdvarufel eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-09 16:27

Starta den i DFU mode och kör pwnage.

//Rob

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-10 15:49
Ursprungligen av Robo-X:

Starta den i DFU mode och kör pwnage.

//Rob

Hur gör jag det, om den inte reagerar på knapptryckningar och inte hittas av pwnage tool?:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 02:11

Håll in båda knapparna tills telefonen stängs av.

//Rob

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-11 12:43
Ursprungligen av Robo-X:

Håll in båda knapparna tills telefonen stängs av.

//Rob

Jag är väldigt tacksam för hjälp, men skulle uppskatta om du läste vad jag faktiskt skriver. Telefonen reagerar inte på knapptryckningar. Alltså kan jag inte sätta den i DFU mode på det gamla hederliga viset.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 13:55
Ursprungligen av Morrris:

Jag är väldigt tacksam för hjälp, men skulle uppskatta om du läste vad jag faktiskt skriver. Telefonen reagerar inte på knapptryckningar. Alltså kan jag inte sätta den i DFU mode på det gamla hederliga viset.

Om knapparna inte fungerar så är det antagligen hårdvarufel ja.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-11 18:13
Ursprungligen av Morrris:

Jag är väldigt tacksam för hjälp, men skulle uppskatta om du läste vad jag faktiskt skriver. Telefonen reagerar inte på knapptryckningar. Alltså kan jag inte sätta den i DFU mode på det gamla hederliga viset.

Du kan tvinga en iphone att stänga av precis som vilken dator som helst genom att hålla in home och på/av knappen i minst 10 sek.

Funkar det inte så är det hårdvaru fel.

//Rob

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-10-16 16:27
Ursprungligen av Robo-X:

Du kan tvinga en iphone att stänga av precis som vilken dator som helst genom att hålla in home och på/av knappen i minst 10 sek.

Funkar det inte så är det hårdvaru fel.

//Rob

Där ser man. Kan någon av er rekommendera ett bra ställe att reparera en iPhone på? Homemedia? Mumien?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-16 16:38

Ser att du bor i Säffle... Synd att du inte bor närmre Göteborg, för det finns ett företag vid Handels som fixar sånt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-17 10:29
Ursprungligen av Dahl77:

Ser att du bor i Säffle... Synd att du inte bor närmre Göteborg, för det finns ett företag vid Handels som fixar sånt.

Vilket då?

1
Bevaka tråden