Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

begränsa sms till 1 sms/160 tecken i iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-10-06 18:17

Hej!
Som alla vet så finns det inget som visar hur många tecken man skrivit i sitt sms på sin iphone. Detta är tämligen irriterande då det känns väldigt onödigt att skicka iväg ett sms med 161 tecken som då går iväg som 2 sms. Detta kan bli en dyr historia.

Jag såg någonstans på nätet någon gång, om att det antingen fanns en inställning i telefonen eller ett alternativt sms program som gjorde att man kunde begränsa till 1 sms.
Nu när det är aktuellt för mig så hittar jag inte detta på internet längre, och undrar nu om någon av er här har koll på detta?
Är det bara jag som surrat i nattmössan om möjligheten till begränsningen, eller är det möjligt?

Tacksam för svar.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-10-06 19:26

Skulle oxå vilja veta detta tack tack!

• Medlem
  • Alvesta
  • 2009-10-06 21:44

Tycker att det borde komma någon snäll själv som sitter inne på svaret snart
kanske borde skriva till IDG och fråga om dom vet något

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-06 22:23

Det finns tyvärr endast för jailbreakade telefoner. Heter SMS Helper och visar hur många tecken du har skrivit.

//Rob

• Medlem
  • Alvesta
  • 2009-10-06 23:30

Hittade även en app som funkar på icke jailbreakade telefoner. Dock inte utan att kopiera från programmet och klistra in i ett sms.

här är länk till appen:
iTunes Store

För övrigt tackar jag för tipset om sms helper.
är det en app som blir integrerad i det befintliga sms programmet i iphone, så man slipper kopiera och klistra in mm?

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-07 00:08
Ursprungligen av progma:

Hittade även en app som funkar på icke jailbreakade telefoner. Dock inte utan att kopiera från programmet och klistra in i ett sms.

här är länk till appen:
iTunes Store

För övrigt tackar jag för tipset om sms helper.
är det en app som blir integrerad i det befintliga sms programmet i iphone, så man slipper kopiera och klistra in mm?

SMS programmet ändras så att send knappen visar hur många tecken du har skrivit.

Iclarified

//Rob

• Medlem
  • Alvesta
  • 2009-10-07 00:45

låter bra det

1
Bevaka tråden