Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar m.m. vid byte från Touch till Iphone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har sedan ett drygt år tillbaka en iPod Touch 2nd Gen som jag är ruskigt nöjd med. Det enda jag egentligen har saknat är möjligheten att surfa där det inte finns WLAN. En Touch med 3G-möjlighet hade varit perfekt för mig!

Dock har jag nu beställt en iPhone 3GS som förhoppningsvis levereras inom ett par veckor. Jag har sökt efter befintliga trådar, men sökbegreppen "byta från Touch till iPhone" ex.vis blir lite för generella...

Min fråga nu är hur jag bär mig åt när telefonen kommer. Jag har massvis med apps, men framförallt inställningar (mail, kalender, Google Sync mm) som jag vill ha över till iPhonen. Är det bara att synka mot samma iTunes och se glad ut, eller är det något särskilt jag behöver göra?

Tack på förhand!

/ Sickan

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-07 13:30
Ursprungligen av sickan_25:

Hej!

Jag har sedan ett drygt år tillbaka en iPod Touch 2nd Gen som jag är ruskigt nöjd med. Det enda jag egentligen har saknat är möjligheten att surfa där det inte finns WLAN. En Touch med 3G-möjlighet hade varit perfekt för mig!

Dock har jag nu beställt en iPhone 3GS som förhoppningsvis levereras inom ett par veckor. Jag har sökt efter befintliga trådar, men sökbegreppen "byta från Touch till iPhone" ex.vis blir lite för generella...

Min fråga nu är hur jag bär mig åt när telefonen kommer. Jag har massvis med apps, men framförallt inställningar (mail, kalender, Google Sync mm) som jag vill ha över till iPhonen. Är det bara att synka mot samma iTunes och se glad ut, eller är det något särskilt jag behöver göra?

Tack på förhand!

/ Sickan

Så länge du använder samma iTuneskonto kan du bara synka. Du måste förstår välja vad du ska synka första gången

Det låter ju bra!

Det är väl bara att testa och hålla tummarna... Fast först skall förstås telefonen dyka upp

Du behöver inte ens välja första gången vad du ska synca om du börjar med att köra en restore från en backup av din touch. Då kommer alla program och inställningar som du hade i touchen direkt in i iPhone. Så är det så som du är van att ha det.

Gjorde själv exakt detta för två veckor sedan.

Ursprungligen av Archangel:

Du behöver inte ens välja första gången vad du ska synca om du börjar med att köra en restore från en backup av din touch. Då kommer alla program och inställningar som du hade i touchen direkt in i iPhone. Så är det så som du är van att ha det.

Gjorde själv exakt detta för två veckor sedan.

Detta är ju underbart! Det är precis så jag hoppades att det skulle fungera. Då kan man liksom börja därifrån sen när man skall anpassa iPhonen.

Tack för svaret!

1
Bevaka tråden