Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Factory 3.1 - Geohot eller Chronicdevteam?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, för oss som har 3.1 från start. Antingen via SWAP eller via OTB.... Nu börjar valet närma sig. Vad jag förstått efter att ha snokat runt på communityn och liknande så verkar Geohot och Chronicdevteam vara närmast. Devteam verkar i det tysta och säger inget om hur de ligger till i racet.

För er som varit med i Jailbreak-branchen ett tag. Den här Geohot, han verkar vara en rätt ung, slarvig attention-whore som tycker det är viktigast att vara först. Var det inte hans verktyg som brickade telefoner och skrev om MAC-adresser och tidigare? Om han skulle bli först, vågar man då använda hans verktyg?

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-08 21:55

Jag skulle inte lita på annat än dev-team.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-08 22:17

Geohot lär vara snabbast, och jag hatar chronicdevteam. De släppte en kod till almänheten bara för att deras donerane fans skulle fortsätta ge pengar. Apple lär ju patcha det hålet iallafall. Geohot är född 1989 så visst är han ung. Men här är jävligt smart.

Devteam har vid flertalet tillfällen snott / fått kod av geohot som han släppt och skrivit om det lite och släppt i deras namn, fast i något mer stabil version. Geohot har förövrigt redan lyckats, iallafall vad han säger på twitter:
"phew, dodged a bullet with 3.1.2...still vulnerable and blackra1n worked perfectly on my 3gs" @Geohot´s twitter.

men hans nya tool, "Blackra1n" ska tydligen fungera med alla enheter och versioner av iphone och ipod touch.

Kör det som kommer först efter att massor av kommentarer skrivit att det fungerar.

• Medlem
  • International user
  • 2009-10-08 22:32
Ursprungligen av Bj0k:

Geohot lär vara snabbast, och jag hatar chronicdevteam. De släppte en kod till almänheten bara för att deras donerane fans skulle fortsätta ge pengar. Apple lär ju patcha det hålet iallafall. Geohot är född 1989 så visst är han ung. Men här är jävligt smart.

Devteam har vid flertalet tillfällen snott / fått kod av geohot som han släppt och skrivit om det lite och släppt i deras namn, fast i något mer stabil version. Geohot har förövrigt redan lyckats, iallafall vad han säger på twitter:
"phew, dodged a bullet with 3.1.2...still vulnerable and blackra1n worked perfectly on my 3gs" @Geohot´s twitter.

men hans nya tool, "Blackra1n" ska tydligen fungera med alla enheter och versioner av iphone och ipod touch.

Kör det som kommer först efter att massor av kommentarer skrivit att det fungerar.

Känns som du läst lite mkt på geohots blogg.

Ursprungligen av Bj0k:

Du är inte med i gamet märker jag. Kanske skulle läsa runt lite överallt istället för att blint läsa Geohots blogg och Twitter?
Det fanns goda anledningar till att lägga upp hålet på wikin. Dessutom hade det inte gjort någon större skillnad att visa hålet nu eller senare. Apple hade/kommer täta såfort verktygen kommer ändå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 10:26

Geohot är duktig, det har han bevisat flera ggr tidigare men alla hans Twitteruppdateringar skriker attention whore så jag förlitar mig på ngn annan för detta

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-10-09 17:06

PeeMaN: Jag läser faktiskt lite överallt, inte bara Geohot´s facebook och twitter, utan jag följer devteam lika mycket.

Och det är klart att apple kommer att täta hålen, och det blir ju enklare om tools hinner komma innan hålet är patchat. Nu vad det inte samma exploit som geohot hittat, och han har tagit tillbaka den anklagelsen.

Geohot är duktig men det är devteam med. Jag kör hlt enkelt med det första stabila som släpps.

Ursprungligen av Bj0k:

PeeMaN: Jag läser faktiskt lite överallt, inte bara Geohot´s facebook och twitter, utan jag följer devteam lika mycket.

Och det är klart att apple kommer att täta hålen, och det blir ju enklare om tools hinner komma innan hålet är patchat. Nu vad det inte samma exploit som geohot hittat, och han har tagit tillbaka den anklagelsen.

Geohot är duktig men det är devteam med. Jag kör hlt enkelt med det första stabila som släpps.

För att läsa "lite överallt" verkar du fortfarande inte ett dugg insatt... Det är för det första ingen exloit utan en vulnerability som hittats. Det är en stor skillnad. Förutom det så är det EXAKT samma vulnerability som hittats. Av Chronicdev, gray och Geohot, fast helt oberoende av varandra.

Hur som haver kastar du skit på Chornicdevteam utan att ha en susning om varför de la ut "vulnerabilityn". Faktum är att det var Geohots fel från första början. Faktan hittar du på twitter, på chronicdevs blog, på geohots blog och även på Iphone-wikin.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 20:53

scene drama.... påminner om när RiSC vägrade pre:a Rebels rellar eftersom BiZZY inte hade access till att pre-siter. Eller något sånt

Ursprungligen av FreddeB:

scene drama.... påminner om när RiSC vägrade pre:a Rebels rellar eftersom BiZZY inte hade access till att pre-siter. Eller något sånt

Haha, sort of. Allt handlar om fame and glory typ. Jag älskar när communityt drar igång på alla växlar, glöm allt vad TV-såpor heter. Det är när häkkärsarna drar igång som man kan få RIKTIGT roligt

1
Bevaka tråden