Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-alternativ till FileZilla server

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallda, Sweden
  • 2009-10-12 18:48

Det här känns som ett ämne som det borde finnas en tråd för redan, men jag sökte igenom forumen så gott jag kunde och hittade ingen tråd om ämnet. Om det beror på att jag är blind får ni gärna hänvisa mig till rätt tråd.

Jag har sedan länge kört FileZilla server på jobbet för att ha en liten, enkel och samtidigt ganska kompetent ftp-server. Skulle vilja köra en server hemma också, men då är det Mac som gäller. Vad skulle ni rekommendera för programvara i sådana fall?

/LA

CrushFTP sägs vara bra: Download CrushFTP for Mac - Full featured FTP, SFTP, FTPS, HTTP, HTTPS, WebDAV server. MacUpdate Mac Servers Software Downloads
Det verkar som om GUI:t är Java-baserat, vilket ger mig lite dåliga vibbar, men det spelar kanske inte så stor roll när det är en FTP-server det handlar om.

Rumpus är snyggt och bra (vi kör på jobbet) men kostar skjortan: Download Rumpus for Mac - High performance FTP server. MacUpdate Mac Servers Software Downloads

PureFTPd Manager kanske kan funka annars (gratis). Dock har det har inte uppdaterats på ett tag, så vet inte hur det funkar i 10.6 (om man kör det): Download PureFTPd Manager for Mac - PureFTPd Cocoa front end. MacUpdate Mac Servers Software Downloads

1
Bevaka tråden