Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Resurser för utvecklare - era favoriter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-10-02 21:51

Vilka är era favoriter bland resurser på nätet för Mac/iPhone-utveckling?

Om jag ska nämna en enda (förutom Apple Dev Center, som man ju måste ha medlemskap på) så blev det Stack Overflow. Inte Mac/iPhone-specifik, utan generell kunskapsbas där programmerare frågar och svarar programmerare, men alldeles fantastiskt bra även för oss Cocoa-nötter.

I övrigt vill jag passa på att puffa för min eget lilla hörn i cyberrymden där jag samlar länkar till allt som Cocoa-utvecklaren har nytta av: Sweet Cocoa. Testa och säg vad ni tycker.

Hälsn,

Gregor

Inte direkt en resurs på nätet, men en bra bok jag kan tipsa om:

Cocoa Design Patterns

Den innehåller c:a 20 patterns som är viktiga att känna till när man designar Cocoa-applikationer. Jag önskar att den funnits för fem år sedan när jag började med Mac-utveckling

Började med Obj-C och Cocoa 2001 och har tillämpat Erich Gamma et al bok: Design Pattern (ISBN: 9780201633610).

Fungerar också bra

/Carl H. Blomqvist
Dreamliner - a GGD (Getting Goals Done) productivity app for iPhone and iPod touch

Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Inte direkt en resurs på nätet, men en bra bok jag kan tipsa om:

Cocoa Design Patterns

Den innehåller c:a 20 patterns som är viktiga att känna till när man designar Cocoa-applikationer. Jag önskar att den funnits för fem år sedan när jag började med Mac-utveckling

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-10-03 14:04

Tack för boktips.

Just på Stack Overflow har frågan ställts och det finns en mängd bra svar.

Någon som har några svenska tips?

-Gregor

Min vän Henry Balanon har plockat ihop en bra lista:
43 iPhone Development Resources

/Carl H. Blomqvist
http://dreamlinerapp.com/

En av mina favoriter: iDevGames

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-13 13:13

Hej,

Tror inte att du behöver logga in för att använda Apple's iPhone Reference Library.

iPhone OS Reference Library

Denna innehåller allt av information, design patterns, guides, etc..

Tycker Apple's dokumentation faktiskt är bättre en dom flesta böcker jag har läst.

-glenn

1
Bevaka tråden