Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Texturerna försvinner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

När jag drar igång både Left4Dead och Battlefield2 så får jag problem med texturerna.
Marken man "går" på försvinner helt sonika och motståndare ger lite skugga på den obefintliga marken.. ja, ni kan ju tänka er hur kul det är att gama då

Köpte en MBP 15" för ca. 1 månad sen.
Har testat i både 32- och 64bitars läge, men det har inte hjälpt.

Har googlat flera gånger på textur-problem och några säger att det kan ha att göra med att det inte fungerar i 64bitars läge p ga att minnet inte kan spara så stora texturer.
Men då borde det rimligtvis kunna fungera i 32bitars tänker jag. Men icke.

Någon som har haft liknande problem?

Spelen går dessutom ganska slött. Battlefield2 borde väl kunna flyta rätt bra med rekommenderade inställningar tycker jag.

Ska testa installera Windows 7 i bootcamp och se om DirectXX kan ge någon skillnad.
Gött att få det gratis via skolan

Och eftersom jag bor i skogen och vi inte har några teknik-affärer som säljer dvd-skivor här så kan jag inte installera Win7...
Men lika glad är jag för det, men gladast är nog Jobsen...

Eftersom jag vill spela så fortsätter jag =P

här är två bilder som visar ganska bra på vad jag menar.

• Medlem
  • 2009-10-15 11:54

Verkar ju klart skumt!
Och de har inga egna teknikproblemforum? Alltså producenterna. Borde ju stå nånstans, kan ju inte vara unikt iaf.. Spelar själv inte de spelen, så jag kan inte hjälpa dig mer

Blir burken varm som tusan? Testa att installera smcFanControl och ställ upp fälktarna lite och se om det blir bättre.

Ursprungligen av willhaven1980:

Blir burken varm som tusan? Testa att installera smcFanControl och ställ upp fälktarna lite och se om det blir bättre.

Hehe nä... Det blir den inte...
Jag har byggt en anordning av ett vedträ och en strumpa för att höja upp datorn längst bak (där skärmfästet sitter då såklart)... Så det kommer in luft under också.
Inga värmeproblem...

Nu fick jag hjälp av en kompis...
Om jag sätter _alla_ inställningar till lägst så går det.
Spelet blir inte lika snyggt förstås, men det går spela det... Och att alla inställningar inte är på topp stör mig inte så mycket. grymt snyggt spel ändå.

Left 4 Dead - Rapidfind.org
Där fanns infon...

1
Bevaka tråden