Jag har lite problem med min egen mailserver i Mac OS X Server. I systemloggar så hittar jag en rad som berättar att jag har fel rättigheter på en fil som mailservern vill skall vara något annat.
När jag gör visa info på den filen så finns inte den användaren med som jag (eller snarare felmeddelandet) anser den skall ha, dvs root. På samma ställe fattas även gott om andra användare och grupper som finns i Workgroup manager.
Någon som vet var man ställer in vilka användare/grupper som skall synas på det stället? Jag menar gör visa info på en fil, klicka på plustecknet under rättigheter/permissions, så poppar det upp en dialogruta som ser ut som nedan. Var/hur anger man att root skall vara med i Users/Groups?
(Det verkar inte vara i Workgroup Manager, man kan inte dra och släppa från någonting till något annat fönster-fönster, workgroupmanager-fönster, har provat alla varianter, att aktivera root är redan gjort i Directory Utility, kan heller inte komma åt osynliga mappar i Server Admin > Filesharing)