Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G oanvändbar efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 17:51

Jag har ett problem med min iphone 2g. Jag köpte den begagnad och den funkade fint tills jag uppdaterade den i itunes. Nu är den enda skärmen som visas en itunes ikon och så står det emergency call only. När jag kopplar in till Itunes så Står det att jag har ett ogiltigt sim kort , Jag har försökt med ziphone mm för att låsa upp telefonen men verkar inte funka eftersom dem inte hittar telefonen . den var jailbreakad när jag köpte den och nu har jag återställt den i itunes men får bara samma skärm någon som vet vad man kan göra ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-19 18:13

Du ska inte uppdatera en jailbreakad iphone på normalt sett genom itunes.

Du måste gå den snirkliga vägen och göra det genom pwnage tool eller liknande.

Kolla ifun.se för mer hjälp och guider.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 18:22

tack för svar men vet du vad det är jag måste göra för att kunna gå in i telefonen igen ? är det upplåsning som gäller?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 18:37

har windows nämligen så kan inte använda pwnagetool ? Undrar också om de är nödvändigt att itunes är kopplad til ltelefonen för att man ska kunna låsa upp den via något sånt här program ?

Ursprungligen av Mrch:

har windows nämligen så kan inte använda pwnagetool ? Undrar också om de är nödvändigt att itunes är kopplad til ltelefonen för att man ska kunna låsa upp den via något sånt här program ?

Tyvärr är det nog så att har du skaffat en knäckt lur så är du nog tvungen att lära dig hur man gör. Din lur kommer knäckas, uppdateras och låsas och knäckas upp igen etc etc.

Börja på ifun.se och sök runt på nätet, lär dig helt enkelt.

Hela nätet är fullt med guider, tips och how-to's för hur man gör.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 19:17

jag laddade nyss Ner Redsnow och valde 3.0 och unlock phone men kommer till samma bild ? har testat mycket men inget verkar funka :S

Ursprungligen av Mrch:

jag laddade nyss Ner Redsnow och valde 3.0 och unlock phone men kommer till samma bild ? har testat mycket men inget verkar funka :S

Sök här på forumet till att börja med, läs trådar om och kring det du själv håller på med.
Anteckna, plugga, lär dig.
Du är säkert inte ensam om att ha problemet.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 19:21

Och vad menas med knäckt lur?

Ursprungligen av Mrch:

Och vad menas med knäckt lur?

Jailbreakad/upplåst etc.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-19 20:32

Hej Mrch

Prova den här guiden nedan. Har funkat klockrent för mig alla ggr jag har jailbreakat/unlockat min frus 2G.
Se bara till att du vekligen lusläser/följer varje steg till punkt och pricka.
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)
GL and HF

/Q

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 20:54

Okej ska testa o se om det funkar då:D

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-19 20:58

/me korsar fingrarna

/Q

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 21:15

fan ett problem , min telefon går inte att koppla in till itunes ? står bara ogiltigt sim kort ? kan alltså inte restore:a går det inte då ?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-19 22:00

börjar bli desperat , känns som om jag har testat allt men kommer endå alltid fram till samma skärm där det står att ja ska koppla in till itunes. Är det hopplöst känns som att det måste finnas en lösning? väldigt tacksam för alla som helst svar

Ursprungligen av Mrch:

börjar bli desperat , känns som om jag har testat allt men kommer endå alltid fram till samma skärm där det står att ja ska koppla in till itunes. Är det hopplöst känns som att det måste finnas en lösning? väldigt tacksam för alla som helst svar

Det är förmodligen aktiveringen av SIM-kortet den vill åt.
Av ngn anledning kommer du inte ifrån det.

Kör du det hela i rätt ordning?

Har för mig att man skall låsa upp den så den passar mot vilket SIM som helst först.
Sedan Låsa upp den mot programvarorna (Jailbreak).

Vet att det är en hemsk röra med alla versionsnummer, framför allt eftersom man har flera stycken att hantera, Baseband och OS-version.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-10-19 22:51

YouTube - iPhone Recovery Modus

Kör en Recovery mode, lägg in senaste versionen och använd blackrain

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-19 23:24

Nej, kör inte blackrain. Det hacktivate'ar inte 2G.

Ursprungligen av zappee:

Nej, kör inte blackrain. Det hacktivate'ar inte 2G.

Kan det vara ett problem där.

Efter senaste updateringen till 3.1.2 så är det bara Blackrain som klarar låsa upp luren - såvida det inte är en 2G.

Är alla 2G som av misstag uppdateras till 3.1.2 totalt rökta då ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 21:00
Ursprungligen av Goflorp:

Kan det vara ett problem där.

Efter senaste updateringen till 3.1.2 så är det bara Blackrain som klarar låsa upp luren - såvida det inte är en 2G.

Är alla 2G som av misstag uppdateras till 3.1.2 totalt rökta då ?

Va?

Pwnagetool kan låsa upp 3.1.2...

Dev-Team Blog - 3.1.2 and you?

Ursprungligen av zappee:

Va?

Pwnagetool kan låsa upp 3.1.2...

Dev-Team Blog - 3.1.2 and you?

Räknade bara samman vad som sades ovan i tråden och drog slutsatsen att Blackrain inte fixade det hela på en 2G. Om Pwnagetool gör det så är det ju bra.

Då får ju trådskaparen prova med det.

Vi håller tummarna

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-20 21:20
Ursprungligen av Goflorp:

Räknade bara samman vad som sades ovan i tråden och drog slutsatsen att Blackrain inte fixade det hela på en 2G. Om Pwnagetool gör det så är det ju bra.

Då får ju trådskaparen prova med det.

Vi håller tummarna

Nej, som jag har fattat det så är blackra1n bara jailbreak, inte unlock.

Ursprungligen av zappee:

Nej, som jag har fattat det så är blackra1n bara jailbreak, inte unlock.

Mutter...

Har själv inte låst upp min lur på ngt sätt och funderar starkt på
- är det värt allt jobb ...?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 09:45
Ursprungligen av Goflorp:

Mutter...

Har själv inte låst upp min lur på ngt sätt och funderar starkt på
- är det värt allt jobb ...?

Tråden handlar om en 2G, för att kunna använda den alls i Sverige så måste den låsas upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 10:37
Ursprungligen av Goflorp:

Mutter...

Har själv inte låst upp min lur på ngt sätt och funderar starkt på
- är det värt allt jobb ...?

Det är inget större jobb om man gör rätt. Sist jag gjorde en större uppdatering (restore) tog det väl ca 25 minuter.

Krånglar man och inte tar sig tid att förstå vad det är man gör så kan det ju dock ta veckor...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-20 15:42

men hur är det man låser upp sim kort då ? det är väl unlock på program som t.ex redsnow ? har ju gjort det men verkar inte funka endå ;S

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-20 18:45

har återställt nu och uppdaterat finns det ingenting jag kan göra ?;O .

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-20 22:21

Har fått för mig att pwnage tool bara funkar på mac eller har jag fel ? isf kan någon hjälpa till med en länk till windows skulle va sjyst

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 09:46
Ursprungligen av Mrch:

Har fått för mig att pwnage tool bara funkar på mac eller har jag fel ? isf kan någon hjälpa till med en länk till windows skulle va sjyst

Känner du ingen som har Mac som kan låsa upp den åt dig?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 08:38

Pwnage tool finns endast för macen. Men eftersom den skapar firmware filer som iTunes använder kan du ladda ner en ändrad fil från nätet och uppdatera med direkt iTunes. Du får leta lite för att hitta riktiga firmware filen.

//Rob

Bevaka tråden