Hej Thomaz. Jag har också ett problem med mina airports. Jag har en extreme och en express. Allt har fungerat hur bra som helst i ett år, sedan började jag tanka hem uppdateringar via apple. Jag har alltid undvikit sådant innan för jag använder mina mackar i jobbet och tredjepartsleverantörer kan ju inte hänga med i alla apples uppgraderingar. Men så gjorde jag det ändå, när jag såg att mjukvaruleverantörerna var kompatibla med osx-uppdateringar. Jag uppdaterade också drivrutinerna till mina routrar, i synnerhet extremen, med påföljd att allt spårade ur. Nu tappar jag kontakten med internet, helt oförklarligt, och jag blir tvungen att konfigurera om dem stup i kvarten. Jävligt frustrerande. Så lyd mitt råd: när du väl får det att fungera, uppgradera aldrig. Basta!
Hoppas du får ditt system att fungera. Jag för min del får starta en ny tråd, eller se om någon annan har samma problem som jag. (Jag kan säga att min express, som jag har kopplad till min stereo tenderar till att fungera smärtfritt. Det är min extreme och min koppling till internet som strular. Jag kan hitta min extreme, men den kopplar tydligen inte upp mot internet via mitt modem. Det suger.)
Har du något tips?