Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur MMS åter till iPhone 2G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 01:22

Hej, när jag uppdaterade till 3.0.1 så försvann ju Swirly-programmet av MMS.

Försökte uppdatera till nya (Swirly 2.19), men sedan iphonen kraschat 2 ggr – och jag tvingats jailbreaka igen – så gav jag upp den vägen. Ett hack via Cydia (ActivateMMS2g) uppges dra ner på batteri-kapaciteten, och har därför struntat i det.

Har någon fått MMS att funka bra efter 3.0 (3.1 väntar jag med tills vidare)?
/svanen
(som kör via tele2)

Testa den nya MMS-patchen för 3.1.2 som finns i Cydia.
ActivateMMS2 drog inte ner batteritiden för mig då jag fortfarande körde en 2G.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 08:27

För mig tog batteriet slut på en dag med activatemms2g hacket. Det nya hacket har enligt hackint0sh samma problem. SwirlyMMS verkar vara det bästa prgrammet för att skicka mms med en 2G iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-21 13:27

Ok. Avvaktar nog tills det blir en ny iphone nån gång framöver. Just nu funkar det mesta annars så bra med 2g att jag inte vill/vågar uppdatera och JB:a till 3.12
O Swirly 2.19 avråder jag bestämt ifrån!

Tack ändå!
/svanen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-21 18:46
Ursprungligen av svanen:

Ok. Avvaktar nog tills det blir en ny iphone nån gång framöver. Just nu funkar det mesta annars så bra med 2g att jag inte vill/vågar uppdatera och JB:a till 3.12
O Swirly 2.19 avråder jag bestämt ifrån!

Tack ändå!
/svanen

Att uppgradera iphone 2G till 3.1.2 är inga problem. Inte heller att låsa upp eller jailbreaka den. Men MMS fungerar inte. Vad gäller swirlymms kan jag inte uttala mig om eftersom jag har inte använt det. Men att uppgradera till 3.1.2 är inga problem och jag skulle rekommendera det eftersom i alla fal jag fick bättre batteritid efter att ha uppgraderat från 3.0.

//Rob

1
Bevaka tråden