Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort film från datorn men inte från Apple TV'n

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag tar bort en film/tv-avsnitt från min MacBook så tas den även bort från Apple TV'n. Ngn som vet hur jag undviker det?

ATV:n synkar mot iTunes-biblioteket på samma sätt som en iPod, så det låter sig inte göras med mindre än att du tar bort kopplingen mellan datorn och ATV:n. Den är alltså inte tänkt att fungera som extrautrymme utan speglar vad du har på datorn, för att slippa spela upp över nätverket. Enda sättet att få den att göra annat är, såvitt jag vet, att hacka den.

Ahh.. Tack.. Kändes bara onödigt att ta upp utrymme på datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 12:33

Jag har stängt av synkningen och har olika filminnehåll på min Mb och -Tv.

Yes!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-12-28 12:45

Synkar bara informationen, alla filmer ligger på en extern disk, så allt streamas från disk->iTunes->-TV

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-07-16 06:23

Och hur gör du rent praktiskt? Har du lagt hela iTunes-biblioteket på en extern HD eller är det bara filmerna?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-07-16 09:05

Filmer och tv-program på en disk (FW 800) och musik på en annan (USB2). iTunes ligger på interna disken (i musik) med alias till film, tv och musik.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-07-19 10:59

Ursäkta om jag är lite trög men jag är inte så kunnig på det där...
Alias???
Låter som du har precis den lösning som jag skulle vilja ha med externa diskar som är billiga att bygga ut där du har film, musik mm (kanske foton också) och då spara utrymme på, i mitt fall iMac:en, och sen kunna komma åt allt via -TV.

Ursprungligen av kodiak:

Ursäkta om jag är lite trög men jag är inte så kunnig på det där...
Alias???
Låter som du har precis den lösning som jag skulle vilja ha med externa diskar som är billiga att bygga ut där du har film, musik mm (kanske foton också) och då spara utrymme på, i mitt fall iMac:en, och sen kunna komma åt allt via -TV.

Jag gör samma sak, bara att jag har mina hårddiskar kopplade till en Airport Extreme istället.
Du lägger helt enkelt dina filmer på en extern hårddisk, sen stänger du av "Kopiera filer till iTunes Music..." i iTunes (under Inställningar -> Avancerat). Efter det drar du helt enkelt din film till ditt iTunesbibliotek. Voila!

Mvh Claes

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-08-29 07:41

Aha då förstår jag, tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-22 00:05

Om jag lägger massa filmer på ATV:n, stänger av synkningen mot Itunes och raderar filerna på datorn. Kan jag då på något vis föra över ytterligare filmer till ATV:n utan att de första filmerna försvinner?

Ursprungligen av krimars:

Om jag lägger massa filmer på ATV:n, stänger av synkningen mot Itunes och raderar filerna på datorn. Kan jag då på något vis föra över ytterligare filmer till ATV:n utan att de första filmerna försvinner?

Nej, det går inte tyvärr. Inte om ATV:n är original iallafall. Om det går att hacka den och få den funktionen ska jag låta vara osagt!

Mvh Claes

1
Bevaka tråden