Hej allesammans!
Jag har verkligen stött på ett riktigt otäckt problem...
På min arbetsplats är det jag som får testa alla nya tekniska prylar. Vi har på jobbat införskaffat en kopiator som man även kan kan använda som scanner. Denna fungerar så att den scannar det färdiga dokumentet till en specifik mailadress. I detta fall har jag ställt in min adress.
I min macbook använder jag programmet thunderbird som mailklient för att läsa mina mail och det har fungerat perfekt ända tills jag bestämde mig för att testa med att scanna ett dokument till min mail. Det som hände var att mailen raderades i min inkorg utan någon som helst anledning. Det som istället dök upp var ett mail med en bifogad pdf.
Jag har försökt att ta reda på var problemet är. Jag kontaktar därför teknikern som har hand om mailservern om problemet. Han i sin tur tog kontakt med företaget som har utvecklat programvaran för mailservern. Mailservern använder sig förresten av programvaran neonInsight. De undersöker loggfilerna på servern och kommer fram till att det måste vara mitt klientprogram som har gjort det.
Jag bestämmer mig då för att avinstallera Thunderbird och använda Mail på macbook. Det visar sig att mailen fortfarande raderas.
Jag kontaktar Carl Lamm som har hand om kopiatorn och de har aldrig hört talas om problemet. Jag tar bort mailadressen från kopiatorn och hoppas nu på att det blir bättre. MEN mailen raderas fortfarande....
Jag använder mig av imap och jag har två konton inställda på klienten. Det andra är ett gmail konto men där har jag inga problem....
Vad är problemet????
Är det någon som har erfarenhet av neonInsight??