Det enda jag kan se som möjligen förklarar mina problem är att Touchen inte tar in hela adressen till airporten:
i Airport utility står det att ipadressen till min extreme är: xx.xx.xxx.xxx
tittar jag på router informationen under dhcp på min touch så står det att adressen är: xx.xx.xxx.x (sista två siffrorna i adressen ovan saknas). Hittade en tråd på supporten om detta med en lösning men även om jag läser den om och om igen så fattar jag inte riktigt vad det är författaren menar...blir så trötttt...
Apple - Support - Discussions - Airport Extreme extended network - ...
jag har också angett lösenord för mitt trådlösa men jag blir aldrig tillfrågad om det... (blir endast tillfrågad första gången jag ansluter)
Sammanfattning av nuläget:
Ethernet funkar - kan surfa och allt annat från datorn
Kan logga in på/ansluta till mitt trådlösa från Touchen men där jag försöker surfa in på tex 99 så hamnar jag istället på min isp's inloggnings/datoraktiverings-sida och loggar jag in där ser jag att min airport hamnat i botten av listan och riskerar att avaktiveras om jag istället aktiverar det som finns på toppen av listan nämligen min Touch - och så ska vi inte ha det.
Routern är inställd som "bridge". Om jag istället väljer att dela en publik ip-adress så får jag ett felmeddelande som säger att jag har dubbla NAT (det står en distributionsswitch i föreningens källare)
Jag har ställt in MAC-Timed access och angivit min Touch's MAC-adress
Är det något jag måste ställa in på min Touch? Under inställningarna finnst tex möjligheten att ställa in en proxy men jag vet inte vad jag ska sätta där?