Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 3.1.4 + iphone 3.1.2 jailbreak

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-15 00:19

Hej,
har precis uppdaterat till 3.1.2. Följt alla instruktioner för att ladda ner rätt IPSW fil för 3.1.2 samt kört den igenom Pwnage. Fick ut en skräddarsydd fil som jag sedan restorade med iTunes. Telefonen startade upp och jag skrev in min simlock kod för att kunna använda och ringa. Följt instruktioner till punkt o pricka från diverse siter bla iClarified.

Men allt som händer nu är att jag får upp en pinne på mottagning, det står inte Telenordia, det går inte att ringa och som sagt ingen signalstyrka nästan. Om jag restorar telefonen via iTunes med 3.1.2 utan att skräddarsy IPSW filen så får jag upp operatören och telefonen fungerar utan problem. Men då får jag inte Cydia installerad dessvärre.

Jag har provat att ladda ner en ny IPSW och skräddarsy den via Pwnage flera gånger nu. Men samma problem varje gång

Så frågan är, vad kan det vara för fel?
Jag kör Mac, iTunes 9.0.1 och 3.1.2 7D11 IPSW och har en iPhone 3G 16GB.
Någon som har några tips?

Testa att köra in original 3.1.2 och jailbreaka med blackra1n istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-15 07:40

Då måste jag leta reda på en sån där PC maskin Skulle vara smidigt med att bara köra mac.
Får väl se om jag inte hittar en PC om inget annat kan göras

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-10-15 07:46
Ursprungligen av Parre:

Då måste jag leta reda på en sån där PC maskin Skulle vara smidigt med att bara köra mac.
Får väl se om jag inte hittar en PC om inget annat kan göras

blackrain finns nu även för mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-15 08:44

YES, tackar

Hade liknande problem...

Skillnad: jag har 3 som operatör. Annars var det likadant. Det jag gjorde var att testa att svara ja på den där konstiga frågan om man har ett "contract enabled via iTunes" eller vad det stod i den första av de två frågorna man skulle svara på när man körde PwnageTool.

Sen funkade det kanon!

mvh

/C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-15 10:02

Ok Blackra1n fungerade inte. Den satte bara telefonen i DFU mode och sedan verkade det inte hända speciellt mycket.

Ok Kondensatorn, så du menade att när Pwnage frågade om du har jailbreakt telefonen tidigare så svarade du NEJ? Jag har svarat Nej varje gång på denna fråga, men det fungerar inte ändå

Det fungerar att göra sin egen IPSW fil o så inga problem, men när jag återställer den så går det som sagt inte att ringa.

Nej jag svarade bara nej första gången, andra gången hade jag ju faktiskt jailbreakat den en gång (även om det inte gick så bra med operatören så var ju telefonen faktiskt jailbreakad och jag kunde installera applikationer via mitt trådlösa nätverk...)

mvh

C

Eftertanke: det kan förstås ha varit så att det var frågan om jailbreak jag svarade fel på när det gick åt pipsvängen. Jag hade faktiskt jailbreakat förut men varit dum och uppdaterat till 3.1 via iTunes...

Ja ja nu har jag en telefon som funkar som den ska i alla fall...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-24 17:51

Vad hände sen då Parre??? Har råkat ut för exakt samma sak. Återställde (option + återställning) från custom IPSW 3.1.2 i iTunes. Nu har jag bara en iPod Touch?? Vad ska jag göra nu då???

Jättestressande då jag väntar på viktigt samtal.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-24 18:25

aha, såg lite längre upp tråden att man ska ange "yes" på frågan om man aktiverar i itunes. Ska se om det hjälper.

1
Bevaka tråden