Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G oanvändbar efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-23 17:19

Har exakt samma problem som dig mrch, vorde sjukt gött om rhesus fixar biffen me nåt smaskigt:)!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-23 17:22
Ursprungligen av adam_:

Har exakt samma problem som dig mrch, vorde sjukt gött om rhesus fixar biffen me nåt smaskigt:)!

Haha ja skojja inte har hållt på med det här i veckor känns det som:confused:

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-23 17:57

okej men de är lungt bara ja får den

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-24 11:55

TACK SÅ MYCKET:D de funka nu ! men har ett litet problem tänkte fråga om du visste något om det ja kan ej trycka på applikationerna längst upp på skärmen ? fast kan skriva sms och sånt på ungefär samma nivå som dem ligger på ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-24 01:47

Tankar nu...
Du menar då alltså att jag ska kunna, med min 3.2.1 firmware på Iphone 2g, lyckas jailbreaka och låsa upp telefonen med Windows?

Stoppa i telefonen, fixa in den i DFU-mode (helt svart på skärmen), hålla inne shift, trycka på återställa, välja din fil, och då ska det fungera?:)

Ursprungligen av adam_:

Tankar nu...
Du menar då alltså att jag ska kunna, med min 3.2.1 firmware på Iphone 2g, lyckas jailbreaka och låsa upp telefonen med Windows?

Stoppa i telefonen, fixa in den i DFU-mode (helt svart på skärmen), hålla inne shift, trycka på återställa, välja din fil, och då ska det fungera?:)

Alternativt ska du inte behöva sätta den i varken DFU-mode eller Recovery-mode.
Ibland fungerar det ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-24 10:07
Ursprungligen av theplague:

Det stämmer, förutom att jag inte har med openssh eller custom-bilderna för restore och boot-skärmen.

Det är 3.1 också, inte 3.1.2, det är inga större skillnader på 3.1 och 3.1.2 och det är en hel del som har problem med att uppdatera "hacktiverade" 2G till 3.1.2. Vill man ha 3.1.2 så finns det ju gott om "hackade" firmwares att ladda ned från nätet om man inte kan "tillverka" sin egen.

Jag har använt just den där filen på 2 iphone 2G, en 8GB och en 16GB utan bekymmer.

Ursprungligen av adam_:

Tack för hjälpen grabbar, men den här jävla rutan kommer upp hur jag än gör :/

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=111409

En riktigt dum fråga förresten, det ÄR en 2G du har och inte en 3G? Det där felet med att firmware inte är kompatible brukar man få om man försöker återställa en 2G med en 3G-mjukvara osv. Det andra alternativet är att filen blivit korrupt när jag laddade upp den...

Senast redigerat 2009-10-24 10:33
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-24 02:06

Tack för hjälpen grabbar, men den här jävla rutan kommer upp hur jag än gör :/

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=111409

adam_:
Du har senaste iTunes?
Du har iPhonen med aluminiumbaksida?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-24 12:15

Vad gör jag för fel egentligen, om det nu fungerade för dig också mrch..
Du har också 2g mrch, Windows och nyaste itunes?
Ja det är en 2g rhesus, MED aluminiumbaksida:)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-24 12:24
Ursprungligen av adam_:

Vad gör jag för fel egentligen, om det nu fungerade för dig också mrch..
Du har också 2g mrch, Windows och nyaste itunes?
Ja det är en 2g rhesus, MED aluminiumbaksida:)

ja jag har en 2g med windows o nyaste itunes ! funkade fint för mig konstigt om de inte funkar för dig ;S men nu har jag problem med att jag inte kan trycka längst upp på skärmen förutom när jag skriver sms mm ;S

Ursprungligen av Mrch:

ja jag har en 2g med windows o nyaste itunes ! funkade fint för mig konstigt om de inte funkar för dig ;S men nu har jag problem med att jag inte kan trycka längst upp på skärmen förutom när jag skriver sms mm ;S

Återställ igen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-24 13:29

Återställde igen men har samma problem , någon vet vad man kan göra? :)...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-24 13:30

jag kan dra på skärmen längst upp o bläddra mellan och så men kan inte trycka på applikationerna :S

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-24 13:42
Ursprungligen av Mrch:

jag kan dra på skärmen längst upp o bläddra mellan och så men kan inte trycka på applikationerna :S

Förmodligen har tryck skärmen gått sönder. Leta på forumet så ser du att flera har samma fel. Har inget med jailbreaken att göra.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-24 13:47

går det att fixxa på något annat sätt än att lämna in eller reparera ?;O:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-24 13:50
Ursprungligen av Mrch:

går det att fixxa på något annat sätt än att lämna in eller reparera ?;O:tveksam:

Som sagt sök på forumet. Där hittar du hur man kan försökahöja tryckkänsligheten men med största sannolikhet måste du byta ut hela skärmen.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-25 12:03

När du återställde till rhesus firmware, hade du mobilen i DFU-mode eller recovery-mode då?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-10-25 13:25
Ursprungligen av adam_:

När du återställde till rhesus firmware, hade du mobilen i DFU-mode eller recovery-mode då?

DFU mode:)

Bevaka tråden