Naiv?
Självklart kommer den kompakta digitalkameran, mp3-spelaren och media spelaren ersättas av en multimedia produkt.. Det är väl det alla tillverkare strävar efter?
Jag menar om du tror att utvecklingen slutar med oss så vill jag bara påpeka att för blott ett antal år sedan så fick en dator inte plats i en vanlig lägenhet. Den digitala systemkameran kommer nog att vara kvar ett tag men kompakt-kameran är på väg att bli en ny minidisc, cool när den kom men snart bortglömd..
Jag säger med det inte att Sation är likvärdig med dagens kompakt-kameror men det närmar sig med stormsteg! De kameror vi har idag utvecklas inte med samma fart som mobilkamerorna gör, vid en tidpunkt i en nära framtid kommer de att vara ikapp. Vi kräver mer och mer av våra mobiler så naturligtvis kommer vi inte att vilja ha med oss mer än nödvändigt på vår resa..
Har du förresten ens sett bilderna från Satio eller för den delen Samsungs motsvarighet? Det handlar inte om antalet MP bara men det hjälper, slänger man även in hyfsad optik och en riktig blixt så är man nära. Apple har gjort en multimedia mobil som redan kan 3 av 4 ovan nämnda saker nu saknas bara en integreradkamera i kompakt klass
Ge det några år så skall du nog se att vi har en bra allt i ett produkt. Tills dess får det väl bli 17 laddare och en pärm med garantikvitton.