Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware Fusion 3 är här!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag släpptes version 3 av VMware Fusion med bl.a bättre stöd för Snow Leopard och 64 bitar. Att uppdatera från version 1 eller 2 kostar $39.99.

https://www.vmware.com/vmwarestore/fusion-for-mac.html

Jag har inga större problem med min nuvarande installation (v. 2 och Windows XP) och har inte bestämt mig ännu om jag ska uppdatera till trean. Vilka funktioner i version 3 tror ni skulle vara mest värt pengarna?

Ursprungligen av M. Sundbom:

Vilka funktioner i version 3 tror ni skulle vara mest värt pengarna?

Enligt VMware själva så är det väl bättre stöd för Win7 och bättre grafikstöd som är nyheterna.

"Optimized for Windows 7 with Windows Aero and Flip 3D."
"Best-in class graphics support for Windows, and an optimized 64-bit engine."

Jag kommer nog att uppgradera, men har inte riktigt bestämt mig ännu.

Eftersom det bara handlar om $40 så kan jag tycka att det kvittar om det kommer några större nyheter jag har nytta av, de pengarna är jag beredd att lägga bara för att kunna köra senaste versionen och dra nytta av småförbättringar här och där i kompatibilitet, buggfixar, etc.

edit:
Amerikanska Macworld har publicerat en "first look".

Jag slog till direkt eftersom jag använder det hela tiden, d.v.s. valde bara uppgraderingen till 3.0.

En lite fundering efter har genomfört köpet. Fanns möjligheten att köra med "12 month Subscription " som tillval, det kostade det 99 dollar. Någon som vet vad det innefattar? Uppgraderingen under ett år för VMWare Fusion eller uppgraderingar till deras partners anti-virus program?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-29 08:14

Jag köpte uppgraderingen samt 12månaders sub för 59$ +VAT.
Vad jag förstod på den subben så var det att man under de 12 kommande månaderna automatiskt får tillgång till programuppdateringar av Fusion, gissningsvis sådana som eventuellt sträcker sig över 3.x-versionen då underhållsuppdateringar (x.1,x.2,x.3 mm) traditionellt varit gratis att ladda hem. Är däremot inte säker på om det även innefattade antivirusprogrammet.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Jag slog till direkt eftersom jag använder det hela tiden, d.v.s. valde bara uppgraderingen till 3.0.

En lite fundering efter har genomfört köpet. Fanns möjligheten att köra med "12 month Subscription " som tillval, det kostade det 99 dollar. Någon som vet vad det innefattar? Uppgraderingen under ett år för VMWare Fusion eller uppgraderingar till deras partners anti-virus program?

Saxat från VMWares hemsida: ...Building on the proven reliability and performance of VMware Fusion 2, the new 64-bit native core engine and 4-way multi-core SMP make VMware Fusion 3 perform even better especially on the Nehalem-based Mac Pro and the new iMacs...

Bättre stöd för SMP låter ju lockande för mig som sitter på en Mac Pro (2x2,8 Quad "Harpertown"). Men varför lyfter de fram just Nehalem? Har Nehalem specifikationer som gör det enklare eller effektivare att implementera SMP-support?

Jag testade VMware Fusion 3 idag med min bootcamp partition av Windows 7 x64 (som snurrar på en SSD disk) men upplever Aero gränssnittet som sjukt segt, nästintill oanvändbart. Nån annan som testat?

Kan man köra Mac OS X och Mac OS X Server i den virtuella delen? Funderar på att sätta upp experiment plattformar för att testa lösningar t.ex. IP telefoni. Jag vill nämligen inte testa på huvudoperativsystemet.

Ursprungligen av The Real Viking:

Kan man köra Mac OS X och Mac OS X Server i den virtuella delen? ...

Bara OS X Server, åtminstone var det så tidigare. Kan man kanske installera multipla virtuella OS X server och låta alla utom en agera klienter?

1
Bevaka tråden