Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubblerade album i Classic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-10-30 11:48

Hejje!
Jag har precis börjat komma underfund med hur jag ska få ordning och reda i min iPod. Jag är ganska ny på området...
Men när jag väl har ordnat alla ID3 och sånt, flyttat över musiken från mappen på datorn till iTunes och sen flyttar från iTunes till iPoden, så dubbleras albumen. Och går jag in och kollar på innehållet i iPoden via iTunes, så ser det ut att bara finnas ett album, men när jag kollar i album-listan i iPoden, så finns det ibland upp till 6 kopior av samma album, samma låtlista och allt.

Jag är lite av ett ordningsfreak när det kommer till min musik, och sitter därför och går igenom alla mina album (85 GB) för att dom ska stanna i samma album när jag för över dom. Har tidigare haft Mp3 och då har inte ID3 varit så himla viktigt... Men nu är det visst det...

Nån som kan hjälpa mig förstå vad som händer?

Tackar så mycket!

Haha trodde jag var den ända som hade samma problem, dock så har jag en iPhone men problemen är lika. Tror jag kan lösningen: återställ din iPod via iTunes som Ny Backup. Funkade då på min iPhone så hoppas detsamma gäller Classics också!

Det är egentligen ingen dubblering av själva albumet, det är fortfarnade samma filer. Felet kan bero på att Gemener och versaler i artistnamnet eller albumnamnet är olika, albumartist kan också spöka, försök att avaktivera detta på de album som blir ''dubletter'', även samlingar kan ställa till det, se till att samling är avaktiverad på de låtar som spökar. Se till att inga av dessa alternativ stämmer på låtarna och pröva sedan att synkronisera iPoden igen.

G.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-15 22:07

Men det är ju inte bara en kopia, det är samma album 4-6 gånger, med samma låtar i dom, samma stavning, allt är likadant i båda... Ska testa att återställa iPoden och sen lägga in allt igen. Jag har ordnat upp alla ID3 tags och förhoppningsvis kommer det bara bli ett av varje album... Är ett ordningsfreak när det kommer till min musik, som kanske märks...
Har några album som ska fixas till, sen för jag över alla på en gång och ser hur det går. Det är ju bara 90 GB, så det tar sin tid att fixa med! Hmm... Vill ha ordning och reda, så jag hittar enkelt vad jag vill ha!

Tack för hjälpen!

Okej, är också totalt ordningsfreak vad gäller mitt musikbibliotek, satt faktiskt och gick igenom ID3-taggar på fjorton tusen låtar för ett par veckor sen. Tar sannerligen sin tid, men är så värt det när man är klar.

Fridens!

1
Bevaka tråden