Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dina saknade ej inbyggda funktioner

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-31 17:58

Försökte hitta en liknande tråd, men hittade ingen...

Varför finns inte SMS-mallar? Visst går det fortare att skriva med touchscreen tangentbord än utan, men så kul är det inte att skicka standardsvar manuellt.

Finns app som fixar men ändå... varför finns det inte? Ta bara det här med telias surfzoner. Man får närmaste zon sms'at till sig om man sms'ar "surfzon" till 4499. Den lilla texten vill man bara kunna skicka iväg med minsta antalet screentappningar. Eller Västtrafiks sms-biljetter. Visserligen är det bara två bokstäver, men ändå...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-31 19:55
Ursprungligen av planB:

Försökte hitta en liknande tråd, men hittade ingen...

Varför finns inte SMS-mallar? Visst går det fortare att skriva med touchscreen tangentbord än utan, men så kul är det inte att skicka standardsvar manuellt.

Finns app som fixar men ändå... varför finns det inte? Ta bara det här med telias surfzoner. Man får närmaste zon sms'at till sig om man sms'ar "surfzon" till 4499. Den lilla texten vill man bara kunna skicka iväg med minsta antalet screentappningar. Eller Västtrafiks sms-biljetter. Visserligen är det bara två bokstäver, men ändå...

Två bokstäver? Och det vill du göra enklare?
Att bläddra bland, och välja, en SMSmall blir nog fler än två tryckningar...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-11-01 08:35
Ursprungligen av kenjon:

Två bokstäver? Och det vill du göra enklare?
Att bläddra bland, och välja, en SMSmall blir nog fler än två tryckningar...

Vad sägs om "Jag såg att du ringde. Återkommer så snart jag kan"

Ursprungligen av planB:

Vad sägs om "Jag såg att du ringde. Återkommer så snart jag kan"

Håller med...

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-10-31 21:49

Jag saknar möjlighet att tidsstyra synkningen av Exchange-konton, exempelvis så vill jag att telefonen inte syncar mitt jobb-exchange på helgen. Detta kan nog alla andra telefoner med exchangestöd på marknaden...

Ursprungligen av sherpan:

Jag saknar möjlighet att tidsstyra synkningen av Exchange-konton, exempelvis så vill jag att telefonen inte syncar mitt jobb-exchange på helgen. Detta kan nog alla andra telefoner med exchangestöd på marknaden...

Hear, hear!

Ursprungligen av sherpan:

Ja, det vore klart smidigt. Även möjligheten att ha olika signatur för olika mailkonton saknas.

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-01 09:37

Jag saknar "Läskvitto" och "Mallar"precis som du planB.
Vore käckt.

"jag sitter i bilen nu och är väldigt upptagen, kan jag återkomma om 30min?"
Skriva den raden i bilen resulterar i dikeskörning.
Att ha en "snabbknapp" för pre-fabricerade SMS vore smidigt.

Tror inte Vidarebef finns heller eller?

Skulle behöva ngn bra "spara lösenordsapp", men det finns väl 800st i AppStore - bara inte orkat leta.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-01 12:07
Ursprungligen av Goflorp:

Jag saknar "Läskvitto" och "Mallar"precis som du planB.
Vore käckt.

"jag sitter i bilen nu och är väldigt upptagen, kan jag återkomma om 30min?"
Skriva den raden i bilen resulterar i dikeskörning.
Att ha en "snabbknapp" för pre-fabricerade SMS vore smidigt.
Tror inte Vidarebef finns heller eller?

Skulle behöva ngn bra "spara lösenordsapp", men det finns väl 800st i AppStore - bara inte orkat leta.

Om du har en SMSkonversation öppen, ocj klickar längst upp till höger på Ändra, kan du välja vilket du vill Vidarebefodra.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-11-01 11:33

1Password finns för lösenord. Lite krånglig dock:

1
Bevaka tråden