Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone blev en Zombie på Halloween

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2009-11-02 09:44

Hejsan!

Ja, min iPhone 3Gs blev en zombie, living dead nu på Halloween, timingen är lite ryslig!

Satt och lirade Peggle en stund och lade ifrån mig telefonen i 30 minuter, skulle ringa
ett samtal och försökte få igång telefonen men icke, ingenting händer, går inte starta,
går inte trycka på homeknappen eller något!

Saken är att telefonen är varm, eller varm och varm, varmare än när den ligger i vänteläge,
så den på något sätt lever den fortfarande men går inte göra något!

Den dyker inte heller upp i iTunes när man sätter in sladden!

Enda är väll att lämna in den eller?
Någon som varit med om liknande?

Har du provat tvångsomstarta den? Dvs hålla ned hem- och påknapp tills den bootar om.

Samma sak hände tyvärr mig en gång förra veckan, minst sagt oroande. Men det funkade att göra precis som Per föreslår. Med en soft reset så startade den om och har betett sig normalt sedan dess.

• Medlem
  • Tranemo
  • 2009-11-02 13:46

Japp pefekt det fungerade, tack så mycket

Vore dock kul att veta (av ren nyfikenhet) vad telefonen håller på med i det läget för som sagt blir
det lite lagom varm och den går att ringa till, signalerna går fram men inget händer på telefonen.
Mjukvarubugg kan jag leva med då det förhoppningsvis rättas till framöver men hårdvaruproblem är lite värre

Zombieproblemet rättades väl till med den senaste programvaran 3.1.2? Hade också bekymmer tidigare.

• Medlem
  • Tranemo
  • 2009-11-02 14:55

Har 3.1.2 så tyvärr inte :S

Samma här, hade också 3.1.2 när det hände.

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-11-02 17:24

mig också och hade också 3.1.2
Något konstigt är det. har hänt några ggr fast alla har inte inträffat under samma uppdateringar..

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-02 19:28

Återställ som ny telefon...

1
Bevaka tråden