Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att styra iPhonen från datorn?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådär ja , nu har min iPhone lagt av helt med att reagera på på skärmtryckningar
Har tänkt att lämna in den men inte hunnit och ville ju gärna ha den ett tag när man väntat så på den....

Det är alltså ett hårdvarufel och inte ett mjukvarufel som gör att den inte reagerar på skärmtryckningar , då det kommer helt random och det har hjälpt att knacka på telefonen på baksidan med knogarna.
Det funkar inte alls nu, så nu har väl lödningarna eller vad det är släppt helt.

Problemet är att jag Jailbreakade den för bara ett par dagar sen, och tänkte återställa den nu innan jag lämnar in den för byte/reparation.
Men det är ju inte så lätt när man inte kan få skärmen att reagera, kan ju inte en slidea locken och komma in...

Så min fråga är om det finns nåt program som man kan strya iPhonen via datorn ?
Så det blir som skärmtryckningar, har för mig att jag sett nåt sånt på Youtube...

Plzzzzz help me !

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-02 19:26

Eh, bara att sätta i datorn och återställa?

Ursprungligen av zappee:

Eh, bara att sätta i datorn och återställa?

mmm , men behöver man inte använda slidern nåt då ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-02 21:41
Ursprungligen av TURBONY:

mmm , men behöver man inte använda slidern nåt då ?

Nej. Bara koppla i den och tryck på "återställ" i itunes.

Tack för snabba svar !
Har nu återställt den till fabriksinstallation.
Och då ska det väl vara grönt att skicka den till Telenor ?
(Eller butiken där jag köpte den får skicka den till Telenor rättare sagt)

Så nu blir man utan iPhone ett tag då
Om nu inte dom fixar det i butiken direkt...men har svårt att tro det med min vanliga tur...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-02 22:13

Varför ska du lämna in den om du har fått den att fungera igen?
Har du haft några andra problem, som vi inte är medvetna om?

jag har inte fått den till att fungera igen , är ju därför jag ska lämna in den...
Den har fungerat random fram tills nu ikväll, då det inte ens gick att knacka igång den som det gjort tidigare.

Telefonen har fungerat hela tiden, men det är skärmen som inte reagerar/at på skärmtryckningarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-02 22:33

Jo, jag fattar det - men alltså hjälpte inte återställningen till med ditt problem?
Förutom att du nu kan skicka in den för rep/byte?

Problemet återstår ju , jag kan ju inte göra nåt med telefonen.
Men jag var osäker på om det gick att återställa den utan att behöva gå in i telefonen och göra nåt , och då riskera att hamna "mellan" återställning och min jailbreakade lur , om du förstår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 19:33

A, den funkar fortfarande kasst - efter återställning, jag tänkte att det kanske löste ditt problem.

nope , det är som sagt ett hårdvarufel , tror mig , jag har gjort ett ANTAL återställningar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 20:55

ok, jag fattar, förlåt om jag var lite trög.

1
Bevaka tråden