Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.2 seedas till utvecklare

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-10-22 14:33

Tackar för updaten, läste länken lite nogrannare och såg att du har helt rätt. Min föregående post är uppdaterad.
Jag tror sömn är lite på sin plats för min del..

Tack för att du postade den riktiga listan

Ursprungligen av acke:

Drakfot, det där är för någon gammal version.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-28 22:40
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 11:38

10.6.2 verkar hindra OS X att köras på hårdvara med Intel Atom som CPU (dvs en hel del sk netbooks): AppleInsider | Apple rumored to disable Atom support with Mac OS X 10.6.2

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-05 09:16
Ursprungligen av doomas:

10.6.2 verkar hindra OS X att köras på hårdvara med Intel Atom som CPU (dvs en hel del sk netbooks): AppleInsider | Apple rumored to disable Atom support with Mac OS X 10.6.2

Och senaste versionen fungerar på Atom igen.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-09 17:46
Ursprungligen av Robo-X:

Och senaste versionen fungerar på Atom igen.

//Rob

Men nu verkar det inte fungera igen..
Intel Atom Still Unsupported on Mac OS X 10.6.2 Seeds - Mac Rumors

Dra igång programuppdateraren för nu finns 10.6.2 tillgänglig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 09:00

Focus Areas (Changes in 10C540):

AFP

• Resolves an AFP panic.

AirPort
• Resolves a performance issue on new iMacs.

GraphicsDrivers
• Fixes a system hang issue on some video cards.
• Resolves a kernel panic on some video cards.
• Resolves an issue with plugging and unplugging to an Apple TV.

Kernel
• Resolves a VMWare issue.

USB
• Resolves a panic with USB.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-05 10:08

Gissar på att Airport-fixen är för de vars nya iMacs haft problem med bl.a uppspelning av Flash-filmer mm.
27-inch iMacs reported to have Flash playback issues

Det ser ut att finnas folk som har koll på denna uppdatering, vad förväntar ni er som har mer koll, kommer SL att gå snabbare med 10.6.2, och vad är eran kvalificerade gissnaning när den kommer ut, innan december?

Ursprungligen av dennisss:

Det ser ut att finnas folk som har koll på denna uppdatering, vad förväntar ni er som har mer koll, kommer SL att gå snabbare med 10.6.2, och vad är eran kvalificerade gissnaning när den kommer ut, innan december?

Min gissning är att den kommer innan december, och att den innehåller buggfixar. Att Snow Leopard kommer att gå snabbare är jag tveksam till, den är ju redan snabb.

Okej, gott...Tänkte mest på att många har problem (iallafal jag, och har läst runt på nätet om det) med badbollande badbollar!

Men så är det, tack för svar! Kommer följa tråden iallafall:)

Där ser man. Laddar ner nu (varför kan man aldrig hålla sig tills man hört att det gått bra för några andra som har installerat?).

Installerat!
Två irritationsmoment verkar vara lösta (jag ska dock testa mer för att övertyga mig själv): 10.6.1 var segt på att lista upp mail i inkorgen för imap-konton. man var ibland tvungen att klicka på någon annan låda först och sedan tillbaka till inkorg för att alla konton ska synas. Nu gick det direkt.

Innehållet på min time capsule tog ofta lång tid att visa i Finder (dock betydligt snabbare om man klickade på disken på skrivbordet). Nu kom det nästan direkt.

Tillägg: Problemet med att fontworker krashar upprepade gånger vid start är borta!
Också: "kompatibilitet med AFP-servrar från tredje part" – hoppas att det innebär att det går att ansluta till NetWare-nätverk igen. Ska testa i morgon.

Så här långt en mycket bra uppdatering.

Senast redigerat 2009-11-09 22:57
  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-09 23:57

Ja inte går det fort att ladda ner uppdateringen just nu
(har startat om nedladdningen ett par ggr då den "fryst" eller gått med några kb/s i hastighet)

EDIT: Ser ut som att det går snabbt fram tills att c:a 129MB är hämtade, sedan throttlas hastigheten ner direkt..

Bevaka tråden