Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta backup på jailbreakad telefon automatiskt med rsync

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 10:00

Tänkte använda rsync för att ta backup på vissa kataloger på min iPhone. Givetvis är OpenSSH installerat.

Är det någon som provat detta?

Jag tänker mig att ett problem som uppstår är att man endast kan ta backup när inte skärmlåset är på. Det fungerar därför inte att ta backup mitt i natten, utan man måste på något sätt få rsync att försöka om och om igen, tills den lyckas.

Någon som har erfarenhet av rsync/cron som vet en lösning på detta problem?

Ursprungligen av kia2:

Tänkte använda rsync för att ta backup på vissa kataloger på min iPhone. Givetvis är OpenSSH installerat.

Är det någon som provat detta?

Jag tänker mig att ett problem som uppstår är att man endast kan ta backup när inte skärmlåset är på. Det fungerar därför inte att ta backup mitt i natten, utan man måste på något sätt få rsync att försöka om och om igen, tills den lyckas.

Någon som har erfarenhet av rsync/cron som vet en lösning på detta problem?

Funderat på att stänga av skärmlåset?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 14:43

Jo. Men det drar ju en massa ström om telefonen hela tiden skall vara påslagen... Moment 22?

Ursprungligen av kia2:

Jo. Men det drar ju en massa ström om telefonen hela tiden skall vara påslagen... Moment 22?

Laddarkabel?

• Oregistrerad
  • 2009-11-03 18:00

Menar du att du inte kommer åt telefonen när den skärmlåset är på? Du kan inte SSH'a in till den då? Det låter ju konstigt eftersom ssh är en daemon...

Ursprungligen av studiox:

Menar du att du inte kommer åt telefonen när den skärmlåset är på? Du kan inte SSH'a in till den då? Det låter ju konstigt eftersom ssh är en daemon...

SSH funkar väl inte om skärmlåset är på?
Eller har detta ändrats. Jag har alltid utgått från det eftersom det var så 2 år tillbaka.

• Oregistrerad
  • 2009-11-03 22:22
Ursprungligen av theplague:

Eller har detta ändrats. Jag har alltid utgått från det eftersom det var så 2 år tillbaka.

Min AP hemma är trasig så jag kan inte testa, men du borde väl för guds skull orka testa innan du gnäller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-03 22:45
Ursprungligen av theplague:

Det fungerar numera utmärkt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 11:55

Tack för infon. Det skall jag prova!

1
Bevaka tråden