Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blacksn0w!

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-05 07:46
Ursprungligen av adam_:

Går det inte med en 2g?

Nej..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-04 21:36

En dum fråga kanske men om man låser upp med blackra1n så undrar jag om det ställer till det för framtida uppdateringar och upplåsningar?
Det gäller en 3GS med 3.1.2.

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-04 22:20
Ursprungligen av acke:

En dum fråga kanske men om man låser upp med blackra1n så undrar jag om det ställer till det för framtida uppdateringar och upplåsningar?
Det gäller en 3GS med 3.1.2.

Tacksam för svar.

Frågan är väl inte dum, men vem tror du kan svara?
Jag tror inte att det gör det, eftersom du fortfarande kan Återställa via iTunes. Om Geohot däremot är inne och grejar i baseband, då...?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-05 01:28
Ursprungligen av acke:

En dum fråga kanske men om man låser upp med blackra1n så undrar jag om det ställer till det för framtida uppdateringar och upplåsningar?
Det gäller en 3GS med 3.1.2.

Tacksam för svar.

Jag tror inte att det kommer att göra något eftersom när Apple släpper nästa firmware uppdatering för 3Gs så kommer de med största sannolikhet att uppdatera basebandet som gör att kommer hacket att försvinna eller inte att fungera längre. Men tills dess är det lugnt att uppgradera till firmware 3.1.2.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 10:53
Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror inte att det kommer att göra något eftersom när Apple släpper nästa firmware uppdatering för 3Gs så kommer de med största sannolikhet att uppdatera basebandet som gör att kommer hacket att försvinna eller inte att fungera längre. Men tills dess är det lugnt att uppgradera till firmware 3.1.2.

//Rob

Ah, så det går alltid att återställa en iPhone när en ny uppdatering kommer förutsatt att basebandet uppdateras i uppdateringen?
Alltså borde jag kunna låsa upp den (även med blackra1n?) så det funkar att ringa med andra operatörer?

Tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-05 11:08
Ursprungligen av acke:

Ah, så det går alltid att återställa en iPhone när en ny uppdatering kommer förutsatt att basebandet uppdateras i uppdateringen?
Alltså borde jag kunna låsa upp den (även med blackra1n?) så det funkar att ringa med andra operatörer?

Tack

En återställning via iTunes med original IPSW från Apple kommer alltid att innebära en ny telefon, mjukvarumässigt iaf. Jailbreakar du och låser upp och ngt skulle visa sig inte fungera som du tänkt är det bara att köra en Restore

Guiden hittar du som sagt här

(annat var det med iPhone 1G som faktiskt gick att bricka)

  • Oregistrerad
  • 2009-11-06 00:24
Ursprungligen av FreddeB:

En återställning via iTunes med original IPSW från Apple kommer alltid att innebära en ny telefon, mjukvarumässigt iaf. Jailbreakar du och låser upp och ngt skulle visa sig inte fungera som du tänkt är det bara att köra en Restore

Guiden hittar du som sagt här

(annat var det med iPhone 1G som faktiskt gick att bricka)

Baseband nedgraderas faktiskt inte vid en restore.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 09:54
Ursprungligen av studiox:

Baseband nedgraderas faktiskt inte vid en restore.

ehhh, det sa jag aldrig heller. Men visst, du har en poäng i att man faktiskt kan bli sittande med en NYARE telefon än den man köpt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-06 11:00
Ursprungligen av FreddeB:

ehhh, det sa jag aldrig heller. Men visst, du har en poäng i att man faktiskt kan bli sittande med en NYARE telefon än den man köpt.

Och det är inte så att Geohot&Co fifflar med baseband för att kunna ordna en operatörsupplåsning? I så fall kan man ju inte Återställa den riktigt... vilket kan vara lite träligt om de har en bugg i sin upplåsning.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-06 11:18

Jag vet inte hur blackra1n låser upp basebandet men jag tror han kör ett program precis som yellowsn0w som när det är igång tar bort skyddet. Avslutar man programmet eller tar bort det så låses basebandet igen. Men som sagt jag vet inte exakt hur blackra1n fungerar men det är det mest sannolika.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 12:03

Utan att gå alltför djupt i tekniken så finns det mer att läsa på AT+XEMN Heap Overflow - The iPhone Wiki

Även om jag inte är tillräckligt geeky för att kunna bevisa det så innebär DFU att all "hackbar" mjukvara läggs åt sidan innan du bootar telefonen in i DFU läge, vilket i sig borde innebära att en telefon altid kan återställas. Hur som haver så är det upp till var och en som vill JB:a att sätta sig in i tekniken innan man handlöst kastar sin dyrbara investering ut i den mörka "intigheten" O:-)

Hej!
Har kollat lite på guiderna på Iclarifide och fattar inte riktigt?! Min telefon ör idag jailbreakad och har version 3.0. Jag har haft lite problem med batteritid och annat så jag tänkte att det var dags att uppgradera och jailbreaka om. Är det då bara att uppdatera telefonen i itunes för att uppdatera och återställa? Behöver jag göra något innan? Rekommenderar ni att jag gör detta??

Tack!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-07 13:25

@ DimDim (Hm. har det något med musik att göra? ) Jag skulle rekommendera att du stoppar in telefonen i datorn uppdaterar den i iTunes och jailbreakar. Det är inte svårare än så.
Behöver du låsa upp telefonen också?

(Btw. Batteritiden kommer knappast förbättras... Jag upplever också sämre batteritid efter jb.)

Ursprungligen av ecth:

@ DimDim (Hm. har det något med musik att göra? ) Jag skulle rekommendera att du stoppar in telefonen i datorn uppdaterar den i iTunes och jailbreakar. Det är inte svårare än så.
Behöver du låsa upp telefonen också?

(Btw. Batteritiden kommer knappast förbättras... Jag upplever också sämre batteritid efter jb.)

HEj!
Skall jag uppdatera eller återställa? Min telefon är fabriksupplåst ifrån Norge men efter att jag jailbreakade sist så vad jag tvungen att köra ultrasnow eller vad det heter. Eftersom iphonen är så rolig så har jag pillat med en massa program och sånt så nu drar mitt batteri ut sig på 3-4 timmar! Detta hände häromdan, så nått måste vara fel!! Men om jag tar allt ifrån början igen så hoppas jag att det blir bra igen!
Tackar för hjälpen!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-08 18:36
Ursprungligen av DimDim:

HEj!
Skall jag uppdatera eller återställa? Min telefon är fabriksupplåst ifrån Norge men efter att jag jailbreakade sist så vad jag tvungen att köra ultrasnow eller vad det heter. Eftersom iphonen är så rolig så har jag pillat med en massa program och sånt så nu drar mitt batteri ut sig på 3-4 timmar! Detta hände häromdan, så nått måste vara fel!! Men om jag tar allt ifrån början igen så hoppas jag att det blir bra igen!
Tackar för hjälpen!!

Är den fabriksupplåst så behöver du ju inte låsa upp den själv, då kan du ju uppdatera bäst du vill o jailbreaka om du vill de liksom. upplåsningen är ju inget o bry sig om då liksom. kör på bara.

Ursprungligen av Minto0:

Är den fabriksupplåst så behöver du ju inte låsa upp den själv, då kan du ju uppdatera bäst du vill o jailbreaka om du vill de liksom. upplåsningen är ju inget o bry sig om då liksom. kör på bara.

Fabriksupplåst vet jag inte men jag ringde bara Telenor Norge och bad dom öppna den, men sen när jag jailbreakade så låste den sig igen.

Nu verkar det iofs som om batteriet har blivit bra igen! Jag avinstallerade en massa Cydia grejer. Väntar nog en dag till innan o kollar! Det är väl ingen direkt anledning att uppgradera ifrån 3.0 eller?? Stor skillnad?

Tackar för hjälpen!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-07 16:45

Det gick bra. Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-08 15:45

@ DimDim:
Om du uppdaterar så tror jag även att du återställer. (Kör på uppdatera) Men om du behöver låsa upp telefonen så ska du köra Blacksn0w (som jag har förstått det).
Uppdatera
Snöa
KLART !

Ursprungligen av ecth:

@ DimDim:
Om du uppdaterar så tror jag även att du återställer. (Kör på uppdatera) Men om du behöver låsa upp telefonen så ska du köra Blacksn0w (som jag har förstått det).
Uppdatera
Snöa
KLART !

Tackar! behåller jag samma bootrom som innan eller uppdateras denna med? Är det riskfritt att uppdatera nu då eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-08 17:01

@ DimDim: Vad i hela friden är bootroom?
Riskfritt och riskfritt. Det är aldrig riskfritt att pilla med sånt här, men jag känner bara en som fått problem (iPod G3). Jag jailbreakde 3.0 med Redsn0w och det gick kanoners, 3.2.1 och blackra1n funkade helt smärtfritt med!

Hmm, jag har jailbreakat/låst upp min med blackra1n/blacksn0w, funkar finfint. Men jag vill ha igång push notifications, har hittat instruktioner om att man ska kunna hitta en push fix i repository http://cydia.iphoneil.net, men det verkar som om paketet är borttaget. Var kan man finna denna push fix? Tror min YouTube funkar, men det ska finnas en fix för det också, var återfinns den?

Körde blacksn0w på min 3gs och fick efter det strul att hitta wifi. Är många fler som fått bekymmer med det verkar det som och geohot verkar kolla på det nu. En del har löst det genom att toggla airplane-mode och en del återställer sina nätverksinställningar så funkar det sen. Jag däremot måste återställa mina nätverksinställnngar varje gång jag varit utanför räckvidden.

Gött iaf att upplåsningen funkade.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-08 23:37
Ursprungligen av Dennis_sk:

Körde blacksn0w på min 3gs och fick efter det strul att hitta wifi. Är många fler som fått bekymmer med det verkar det som och geohot verkar kolla på det nu. En del har löst det genom att toggla airplane-mode och en del återställer sina nätverksinställningar så funkar det sen. Jag däremot måste återställa mina nätverksinställnngar varje gång jag varit utanför räckvidden.

Gött iaf att upplåsningen funkade.

Ja många har haft de. Dock inte jag. funkar toppen. hoppas de löser sig för dig me.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-09 10:23
Ursprungligen av Minto0:

Ja många har haft de. Dock inte jag. funkar toppen. hoppas de löser sig för dig me.

Skulle nog inte sagt de där, för nu fick jag de me ^o) Typiskt att man ska få äta upp något sånt där. jaja, hoppas att Gehot kommer med en lösning snart

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-09 12:38

Hmmm den verkar lite udda denna bug. Allt verkar funka fint nu, o jag kan inte återskapa den igen. Skumt!

Ursprungligen av Minto0:

Hmmm den verkar lite udda denna bug. Allt verkar funka fint nu, o jag kan inte återskapa den igen. Skumt!

Jag vet inte men det är även lite sporadiskt för mig med. Själv märkte jag det inte förrens 2 dagar efter blacksn0w eftersom jag inte va hemma när jag låste upp. Får oftast igång wifi igen genom att köra återställning av nätverksinställningar 2- 3 gånger. Kör alltid airplane-mode nattetid då jag har telen som väckarklocka och när jag switchar tillbaka på morgonen så kopplar den inte upp till wifi själv längre.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-10 08:26
Ursprungligen av Dennis_sk:

Jag vet inte men det är även lite sporadiskt för mig med. Själv märkte jag det inte förrens 2 dagar efter blacksn0w eftersom jag inte va hemma när jag låste upp. Får oftast igång wifi igen genom att köra återställning av nätverksinställningar 2- 3 gånger. Kör alltid airplane-mode nattetid då jag har telen som väckarklocka och när jag switchar tillbaka på morgonen så kopplar den inte upp till wifi själv längre.

Du vet att väckarklockan fungerar även om du har stängt av ljudet på iphonen?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du vet att väckarklockan fungerar även om du har stängt av ljudet på iphonen?

//Rob

Nej det visste jag inte, men jag sätter den ändå i airplanemode för att spara batteri.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-10 19:47
Ursprungligen av Dennis_sk:

Nej det visste jag inte, men jag sätter den ändå i airplanemode för att spara batteri.

Är det inte lättare att sätta i laddaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-11 13:39
Ursprungligen av Dennis_sk:

Jag vet inte men det är även lite sporadiskt för mig med. Själv märkte jag det inte förrens 2 dagar efter blacksn0w eftersom jag inte va hemma när jag låste upp. Får oftast igång wifi igen genom att köra återställning av nätverksinställningar 2- 3 gånger. Kör alltid airplane-mode nattetid då jag har telen som väckarklocka och när jag switchar tillbaka på morgonen så kopplar den inte upp till wifi själv längre.

Min är än mer sporadisk än så. Hade inget problem alls i över en vecka, sen så var jag tvungen o nollställa nätverksinställningarna en gång, o nu har de funkat i 2 dagar utan problem. Kopplar upp o ner mot näten jag använder (jobbet, o hemma). Jag är iof väldigt glad att de är så sällan, men lite skumt är de allt

Bevaka tråden