Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stereohörlursuttag på ipod touch sönder. vart lagar man?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-07 01:42

Hej. jag har en kompis som köpte en ipod touch för lite mer än ett år sedan. nu är det så att stereohörlursuttaget är sönder. det knastrar och piper till ibland när han lyssnar. är detta ett problem som är vanligt på ipod touch? och vad ska han göra? en pryl för nästan 4000 borde väl hålla längre. kan apple laga det? och isåna fall vad tror ni det kostar? eller finns det andra som kan laga den?

väldigt tacksam för alla tips jag kan få.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-11-07 10:45
Citat:

en pryl för nästan 4000 borde väl hålla längre

Ja om man behandlar den på ett normalt sätt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-07 11:33

Saker kan faktiskt gå sönder även om man använder dom "normalt"

Har egen erfarenhet. Köpte en sony/ericsson w800i för några år sedan. Telefonen var/är bra. Men lurarna var inte bra. Jag fick byta ut dom 4 gånger och till och med när jag var i affären och fick ett nytt par så var det ett brott på sladden, direkt ur förpackningen.

Mvh
Anders

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-11-07 21:36
Ursprungligen av cyber:

Saker kan faktiskt gå sönder även om man använder dom "normalt"

Har egen erfarenhet. Köpte en sony/ericsson w800i för några år sedan. Telefonen var/är bra. Men lurarna var inte bra. Jag fick byta ut dom 4 gånger och till och med när jag var i affären och fick ett nytt par så var det ett brott på sladden, direkt ur förpackningen.

Mvh
Anders

Om den gått sönder vid normalt användande så är det ett fabrikationsfel som Apple enlig lag är skyldig att reparera.

Ursprungligen av ceda:

Hej. jag har en kompis som köpte en ipod touch för lite mer än ett år sedan. nu är det så att stereohörlursuttaget är sönder. det knastrar och piper till ibland när han lyssnar. är detta ett problem som är vanligt på ipod touch? och vad ska han göra? en pryl för nästan 4000 borde väl hålla längre. kan apple laga det? och isåna fall vad tror ni det kostar? eller finns det andra som kan laga den?

väldigt tacksam för alla tips jag kan få.

Vart?
Till höger, kanske?

Billiga saker kan gå sönder också.
Ditt tangentbord är ett bevis på det!

kolla med mumien.se, de brukar "svartlaga" apples grejer.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-11-07 15:34

ipoden är behandlad på rätt sätt. jag känner ingen som tar bättre hand om sina saker än just den kompisen.

Tack för tipset Goflorp, just hans problem fanns inte med på deras sida men han väl väl skicka dom ett mejl och fråga.

men det är ingen av er som tror apple skulle kunna laga den?

Klart Apple kan laga den, men faller det utanför normala garantier etc blir det sketdyrt, troligen byter de ut hela rasket och man får en utbytes till 75% av en nypris

Mumien öppnar den och håller i en massa lödtenn ner i hålen där kontakthonan sitter fast, ibalnd fungerar det, ibland inte. Det är liksom ingen "bra" lagning. Men de är billiga.
En del kunder har dock upplevt dem som lite halvseriösa.

Jag kan inte på ngt sätt gå i god för dem, aldrig haft med dem att göra.
Vet efter skriverier att många anser att firman sköts med ena handen och att "det hade jag ingen aning om"-faktorn går i taket på stället....

1
Bevaka tråden