Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter till iPhone

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-11-07 16:27

Sitter med en iPhone (3gs) här och jag lyckas inte få mina kontakter från min nokia-telefon till iPhone'en alltså...

Hittat ett alternativ i inställningar "importera SIM-kontakter", och så dyker en liten blå ruta upp som talar om att det importeras i en sekund typ. Sen händer inget mer, och inga kontakter har importerats...

Hur ska man gå till väga?

  • Medlem
  • 2009-11-07 17:18

Ligger dina kontakter från Nokia verkligen på SIM-kortet då?

  • Medlem
  • 2009-11-07 19:28
Ursprungligen av Baron:

Ligger dina kontakter från Nokia verkligen på SIM-kortet då?

Det gör dem. Har t.om. kopierat in samtliga på nytt efter att detta inte fungerade.
Kontakterna finns kvar på andra mobiler...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-07 17:45
Ursprungligen av Appoc:

Sitter med en iPhone (3gs) här och jag lyckas inte få mina kontakter från min nokia-telefon till iPhone'en alltså...

Hittat ett alternativ i inställningar "importera SIM-kontakter", och så dyker en liten blå ruta upp som talar om att det importeras i en sekund typ. Sen händer inget mer, och inga kontakter har importerats...

Hur ska man gå till väga?

SIMkortet är nog tomt...
Exportera dina kontakter som vCard och importera dem i datorn. Sedan synkar du iPhonen.
Eller så mailar du kontakterna i vCardformat och hämtar mailet i iPhonen.

  • Medlem
  • 2009-11-07 19:31
Ursprungligen av kenjon:

SIMkortet är nog tomt...
Exportera dina kontakter som vCard och importera dem i datorn. Sedan synkar du iPhonen.
Eller så mailar du kontakterna i vCardformat och hämtar mailet i iPhonen.

Yeah, fick göra en sådan variant till slut för att få det att funka.
Tanka ner och installera Nokia PC suite
Skapa en kontaktsboksfil (.csv)
Importera denna fil med Google mail (lyckades inte med outlook)
Sync'a kontakterna från Google mail till iTunes
Sync'a kontakterna från iTunes till iPhone.

Bökigt värre! fy satan....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-07 23:29
Ursprungligen av Appoc:

Yeah, fick göra en sådan variant till slut för att få det att funka.
Tanka ner och installera Nokia PC suite
Skapa en kontaktsboksfil (.csv)
Importera denna fil med Google mail (lyckades inte med outlook)
Sync'a kontakterna från Google mail till iTunes
Sync'a kontakterna från iTunes till iPhone.

Bökigt värre! fy satan....

Herregud, synka med typ zyb.com.

  • Medlem
  • 2009-11-08 00:07
Ursprungligen av zappee:

Herregud, synka med typ zyb.com.

" In November, ZYB will be replaced by a new and improved service called Vodafone 360. This means ZYB is now closed for new registrations, but you can register with Vodafone 360!"

"Welcome. This site is now open exclusively to owners of the Vodafone 360 Samsung H1"

Ursprungligen av Mija:

eller varför inte iSync

Jag använder Windows...

Problemet verkar inte vara löst för övrigt. Med metoden jag använde som hamnade visst alla telefonnummer som en anteckning för varje kontakt, vilket gör det jävligt bökigt när man ska skriva sms eller ringa någon ur kontaktlistan... -.-

blah. hur ska man gå tillväga?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-08 16:47
Ursprungligen av Appoc:

" In November, ZYB will be replaced by a new and improved service called Vodafone 360. This means ZYB is now closed for new registrations, but you can register with Vodafone 360!"

"Welcome. This site is now open exclusively to owners of the Vodafone 360 Samsung H1"

Jag använder Windows...

Problemet verkar inte vara löst för övrigt. Med metoden jag använde som hamnade visst alla telefonnummer som en anteckning för varje kontakt, vilket gör det jävligt bökigt när man ska skriva sms eller ringa någon ur kontaktlistan... -.-

blah. hur ska man gå tillväga?

Avvakta lite så kommer du kunna regga dig på Vodafone360 istället... oavsett operatör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 17:37
Ursprungligen av zappee:

Herregud, synka med typ zyb.com.

Jag har Zyb sedan tidigare och fick min Iphone i dag. Är det enkelt att synka kontakterna från Zyb till telefonen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-22 22:45
Ursprungligen av scott:

Jag har Zyb sedan tidigare och fick min Iphone i dag. Är det enkelt att synka kontakterna från Zyb till telefonen?

Ja...

  • Medlem
  • 2009-11-07 17:49

Eller så för du över kontakterna till SIM-kortet i din Nokia och gör sedan som du tänkte från början.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-11-07 23:32

eller varför inte iSync

Sitter här och tänker, kommer inte fram till något som kan vara till ngn som helst nytta.

Du får väl lägga in dem i ngt MS-outlook eller ngt och sedan synca mot iPhonen.
Begriper outlook VCard så kan du använda hitta.se för att få en VCard-fil på dina vänner.

Säger bara; Pc är efterblivet och går och lägger mig istället.

synca med google.com/contacts där har du ett fint gränssnitt att editera dina kontakter istället för telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-09 10:54
Ursprungligen av =JoNaZ=:

synca med google.com/contacts där har du ett fint gränssnitt att editera dina kontakter istället för telefonen.

Har inte hajat hur trådlös synkning mot google.com/contacts funkar. det står på google sync info att synkning sker när man öppnar kontakter. Men jag ser ingen wifiaktivitet. Det är knöligt att gå via iTunes.

Märker att det funkar från iphone till google.com/contacts om man lägger in en adress i all contacts. Men om jag sedan redigerat eller raderat en adress i all contacts i google contacts så undrar jag när och hur den ändras i iphonen?

Problem två är hur jag ska kunna behålla gruppstrukturen som tagits över från palm categories. Allt blev en enda lista när jag synkade till google contacts. Det är lite rörigt beskrivet hur man ska deleta kontakter när man sätter upp google sync i iphonen för att bara gruppstrukturen ska föras över.

Ursprungligen av jonasolof:

Har inte hajat hur trådlös synkning mot google.com/contacts funkar. det står på google sync info att synkning sker när man öppnar kontakter. Men jag ser ingen wifiaktivitet. Det är knöligt att gå via iTunes.

Märker att det funkar från iphone till google.com/contacts om man lägger in en adress i all contacts. Men om jag sedan redigerat eller raderat en adress i all contacts i google contacts så undrar jag när och hur den ändras i iphonen?

Problem två är hur jag ska kunna behålla gruppstrukturen som tagits över från palm categories. Allt blev en enda lista när jag synkade till google contacts. Det är lite rörigt beskrivet hur man ska deleta kontakter när man sätter upp google sync i iphonen för att bara gruppstrukturen ska föras över.

Vet inte om det bara inte syns eller om det är fel för dig, för mig uppdaterar den i alla fall med jämna mellanrum. Är dock inte säker på att det sker momentant, tror det kan ta en stund innan förändringar trillar igenom.

Googles kategorier/grupper kan man tyvärr inte synca till iPhonen

  • Medlem
  • 2009-11-08 15:32

Problemet har löst sig nu. Efter en återställning av enheten så fungerade alternativet "importera SIM-kontakter" i inställningarna

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-23 23:48

Loggade in på Zyb, markerade alla kontakterna och drog över en .vcf-fil till datorn. Dubbelklicka på den - och alla kontakter hamnade i adressboken. Antar att det bara är att synka datorn med Iphonen nu.

Ursprungligen av scott:

Loggade in på Zyb, markerade alla kontakterna och drog över en .vcf-fil till datorn. Dubbelklicka på den - och alla kontakter hamnade i adressboken. Antar att det bara är att synka datorn med Iphonen nu.

Yes.

Om du vill ha en backup tar du och lägger den där vcf-filen någonstans.
dropbox kanske?

1
Bevaka tråden