Ja, windows XP professional, en gammal laptop som har parallellportsutgång vilket är bra för att larmprogramvaran som körs på den kräver en hårdvarudongel.
För PC till PC är Remote Deskop snabbare i gång än Logmein men det är inte lika enkelt att föra över filer.
Har ingen koll på vad som skulle behövas för åäö på Mac. från iPhone. Jag kör 3GS senaste OS. Ej heller vet jag om det ginge att få Jaadu att skriva åäö. Går det att föra över ascii-koder? aa, ae, oe som macron? Vad är behovet?
Tyskt tangentbord i iPhone har inte bokstaven ö men man får fram den genom att hålla på o och detta ö går över i Logmein. Via a når man ä och å (!) och de går över i Logmein också, åtminstone till windows notepad. Pröva om detta möjligen kan funka till Mac.
Jag skulle kontakata Logmein och fråga för det borde fungera från iPhone till Mac. För andra språk som franska är Logmein närmast oanvändbart eftersom man inte kan föra över viktiga tecken. Ça va - non!
GotomyPC ska komma med en app fö iphone som ska funka till Mac också men det finns inget på app store än.
Sedan finns citrix receiver för iphone men den kräver också abonnerad tjänst på värddatorn och funkar bar med windows