Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blacksn0w!

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Funkar bra, jailbreakade och låste upp med Sn0w. Använder Tele2.

mvh Emil

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-11 01:13

Letar en bra tutorial för att uppgradera min 2G som har FW 3.0.1 men hittar ingen. Vill gärna inte sitta hela natten och va livrädd att inte få igång luren igen Det är väl blacksn0w bara jag behöver? Luren är jaibreakad sen förut.

Men kommer mina Cydia apps. att finnas kvar som när man kunde köra quickpawn.?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 08:42
Ursprungligen av Matsaki:

Letar en bra tutorial för att uppgradera min 2G som har FW 3.0.1 men hittar ingen. Vill gärna inte sitta hela natten och va livrädd att inte få igång luren igen Det är väl blacksn0w bara jag behöver? Luren är jaibreakad sen förut.

Men kommer mina Cydia apps. att finnas kvar som när man kunde köra quickpawn.?

Med denna process kommer allting finnas kvar orört i telefonen:

1. Uppdatera telefonen till FW 3.1.2
2. För att jailbreaka och hacktivera din telefon laddar du ned och kör Blackra1n (installera bara Cydia via Blackra1n, inte Rock)
3. För att låsa upp din 2G för användning med valfri operatör applicerar du Bootneuter
4. KLART!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-11 15:49
Ursprungligen av FreddeB:

Med denna process kommer allting finnas kvar orört i telefonen:

1. Uppdatera telefonen till FW 3.1.2
2. För att jailbreaka och hacktivera din telefon laddar du ned och kör Blackra1n (installera bara Cydia via Blackra1n, inte Rock)
3. För att låsa upp din 2G för användning med valfri operatör applicerar du Bootneuter
4. KLART!

Tackar! Ska jag uppdatera FW i iTunes? Visste du om de appar jag har installerade genom Cydia kommer ligga kvar, eller måste jag installera dom igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-11 16:14
Ursprungligen av Matsaki:

Tackar! Ska jag uppdatera FW i iTunes? Visste du om de appar jag har installerade genom Cydia kommer ligga kvar, eller måste jag installera dom igen?

Mja, innan du kör igång får jag väl korrigera mitt inlägg lite. För att du skall kunna återställa din telefon till "ursprungligt" skick efter att du uppdaterat till 3.1.2 förutsätter det naturligtvis att du backar du Cydia apparna med AptBackup, synkar med iTunes och har en fräsch backup på dina inställningar, mail, apps, SMS m.m. innan du sätter igång.

3.1.2 installerar du via iTunes genom att välja Restore

installera Aptbackup och kör detta pgm innan du synkar en sista gång. Efter du gått igenom alla steg jag listade ovan installerar du AptBackup från Cydia och väljer Restore. Efter nästa synkning är de tillbaka på ditt springboard igen!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-11 18:19
Ursprungligen av Matsaki:

Letar en bra tutorial för att uppgradera min 2G som har FW 3.0.1 men hittar ingen. Vill gärna inte sitta hela natten och va livrädd att inte få igång luren igen Det är väl blacksn0w bara jag behöver? Luren är jaibreakad sen förut.

Men kommer mina Cydia apps. att finnas kvar som när man kunde köra quickpawn.?

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.2 Using PwnageTool (Mac)

Hej,

Om man kör Blacksn0w på en nya iPhone 3gs som har det senaste iBootrom som det har skrivits om hur påverkar det jailbreaket och upplåsning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-19 13:30
Ursprungligen av Zemió:

Hej,

Om man kör Blacksn0w på en nya iPhone 3gs som har det senaste iBootrom som det har skrivits om hur påverkar det jailbreaket och upplåsning?

En del har upplevt problem med wifi, youtube och gps efter att ha "hacktiverat" med (Blackra1n) Blacksn0w men behöver du låsa upp en 3.1.2 på senaste basebandet så är ju Blacksn0w det enda alternativet så det är bara att testa på.

vad gäller bootromet så är detta bara relatterat till själva jailbreakandet och inte till Blacksn0w. De första 5 siffrorna i serinumret på en 3GS säger dig om telefonen har nytt bootrom eller ej

xxx37 eller lägre betyder att den går att JBa utan att det blir en tethered JB. Står det xxx38 - xxx40 finns det en chans att det går utan att bli tethered. Står det xxx41, xxx42 osv. är den bestyckad med iBoot-359.3.2 vilket innebär tethered

BTW, första X:et är årtal så 9 betyder tillverkningsår 2009, de följande xx är "random" siffror och de två följande siffrorna representerar det veckonummer telefonen tillverkades

ok, tack för infon.

Snabb fråga vad betyder JB tethered? vad har det för innebörd? kommer telefonen att fungera om jag har nya iBooten? Sen läste jag även att man måste spara någon ICCID kod innan man jailbreakar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-19 14:01

Telefonen kommer att fungera. Tethered översätts enklast till svenska med "tjudrad" så har du nya bootromet kommer du att behöva jailbreaka din telefon igen (dvs tjudra den till din dator med USB-sladden!) så fort du startar om den eller att den dör pga tomt batteri etc etc.

jag har legalt uplåst 3GS och då ICCID (egentligen ECID SHSH) inte berört mig personligen vågar jag mig inte riktigt på att beskriva detta på annat sätt att du nog inte behöver oroa dig för detta då du antagligen redan har baseband 05.11.07

Tror säkert någon annan är mer behjälplig här

Stor tack för all information. Såg att det tyvärr står xxx41. Har bara en sista fråga när du menar "tjudrad" så när min telefon dör eller jag måste starta om den så måste jag koppla in den till datorn och gå igenom samma procedur med blacksn0w?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-19 15:59

Ja precis, du måste iaf gå igenom Blackra1n-proceduren på nytt

Bevaka tråden