Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missar i filmens värld

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat men inte kunnat finna om en tråd som denna funnits tidigare. Ämnet är missar i filmer vi sett, dvs saker som inte hör hemma. Allt från mic-armar till flygplan på stenåldern är relevant.

Mitt första bidrag:

Satt och tittade på "Den svarta Dahlian" igår. Filmen utspelar sig mellan 1946/47 i Los Angeles. Det är en film noir med mesta färgskalan kring brunt så när hjälten, spelad av Josh Hartnet, springer med pistolen i högsta hugg förbi en inhägnad gård där det står en röd och vit husvagn a´la 70-tal så blir man liksom lite vilse.

Men så nu när jag skulle plocka bilden ur filmen så såg jag att husvagnen även finns med på tidigare klipp i scenen. Kanske ska den vara där, kanske är dess ursprung rent av sent 40-tal. Jag vet inte men det känns inte som om den hör hemma där - iaf färgmässigt...

Btw: jag använde Snapz Pro X för att ta bilden eftersom den vanliga "bulle + shift + 4" inte funkar vid användning av dvd-spelaren.

• Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-11-12 14:53

Hah!

Ja den ser hellre ut att platsa i "Vi hade iallafall tur med vädret"

Kanske inte en tråd men en hel sajt: Movie mistakes - goofs, bloopers, pictures, quotes and trivia from thousands of movies

Där kan man lätta fördriva några timmar...

1
Bevaka tråden