Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka iPhone med ny dator?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny dator och en "gammal" iPhone.
Hur får jag in alla program och sånt för att kunna synka med den nya datorn?

Jag menar, de finns ju redan på iPhonen, men om jag synkar med min nya dator så kommer iPhonen att nollställas.

Tips och råd emottages tacksamt.

Jag har mobile.me om det nu skulle hjälpa.

- Slice -

Jag har ett tips: sök

Trist inställning!

Ursprungligen av theplague:

Jag har ett tips: sök

Fattar inte att Du orkar svara "SÖK" till alla som söker hjälp och information. Har sett att att Du skriver "SÖK" i fler trådar än den här. Jag vet inte om jag missat något men har någon utsett dig till tråd-polis?

Nästa gång kanske Du kan lägga med en länk och hjälpa till istället för att gnälla, tar nog ungefär lika lång tid för dig....

Det här forumet är en guldgruva för alla och det är super-najs att det finns så mkt kunskap att ta del av. Därför är det viktig att hålla humöret uppe och inte göra det här till en j-la besservisser kultur!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-13 15:41
Ursprungligen av Thomas Silferklo:

Fattar inte att Du orkar svara "SÖK" till alla som söker hjälp och information. Har sett att att Du skriver "SÖK" i fler trådar än den här. Jag vet inte om jag missat något men har någon utsett dig till tråd-polis?

Nästa gång kanske Du kan lägga med en länk och hjälpa till istället för att gnälla, tar nog ungefär lika lång tid för dig....

Det här forumet är en guldgruva för alla och det är super-najs att det finns så mkt kunskap att ta del av. Därför är det viktig att hålla humöret uppe och inte göra det här till en j-la besservisser kultur!

Håller med!
Så jäkla otrevligt att bara skriva "SÖK".
När jag har problem med något är det just i olika forum jag brukar finna svar. I detta fall sökte jag, (också) efter hur man synkar till en dator och då kom jag hit.
Hur som helst har jag auktorisera min dator och fått det bekräftat men det funkar ändå inte

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-09 23:34
Ursprungligen av Slice:

Jag har en ny dator och en "gammal" iPhone.
Hur får jag in alla program och sånt för att kunna synka med den nya datorn?

Jag menar, de finns ju redan på iPhonen, men om jag synkar med min nya dator så kommer iPhonen att nollställas.

Tips och råd emottages tacksamt.

Jag har mobile.me om det nu skulle hjälpa.

- Slice -

Registrera din nya dator med ditt iTuneskonto du använde när du köpte programmen. Auktorisera din dator i iTunes under Affär. Sedan kan du synka och programmen flyttas till din dator.

iPhone säkerhetskopieras varje gång du synkar med iTunes. Dessa säkerhetskopior sparas på
Användare-Bibliotek-Application Support-MobileSync
Där finns en mapp som heter Backup. Flytta den till samma ställe på den nya dator.

MobileMe är ju bra i ditt fall för att flytta över kalender, kontakter, bokmärken till den nya datorn.
Men du behöver även allt innehåll från iTunes.
Det bästa är att flytta över hela mappen iTunes som ligger under Användare-Musik

Lycka till!

Så vanligt att folk blir sura på att det skrivs "sök", men det stämmer.
Har man läst SAMMA fråga tolv gånger det sista ORKAR man inte göra ngt annat.

Det här också till saken att de som brukar föra ett jävla liv om detta är andra medlemmar som har kring 15 inläggg, vi som vart med en stund är härdade och vet om problemet.

Felet ni gör är att ni lägger för mycket av känslor i det hela. Avsikten är inte det minsta otrevlig.
theplague menar vad han säger, sök, innan ni skriver trådar. Ser man ett "Jamen sök på forumet" så VET man direkt att det har avhandlats i fler än dussinet trådar.

• Medlem
  • Mariestad
  • 2009-11-15 13:23

Ok, att inte svara på dessa inlägg skapar mer oreda än ordning.. Har samma fråga/problem men de trådar jag hittar har någon dissat med "SÖK!" istället för att hjälpa. Vissa frågor kan man formulera på flera olika sätt och det är ju inte säkert att man träffar rätt med sökfunktionen. Det här är ju ingen wiki, det är ett forum där folk hjälper varandra. Om man går i en stor affär, och man frågar vart dom har typ pulvermjölk (det står ju knappast i mejerikylen), förväntar du dig svaret "LETA!" då??? Jag håller med om att man inte ska skapa ett nytt inlägg utan att söka, men genom att såga tråden med "SÖK!" solkar man bara ner forumet med olösta trådar som folk "hittar" med sökfunktionen och som bidrar till att tråden man egentligen vill åt döljs av alla SÖK-trådar... Har ni nu tid att svara över huvud taget, har ni nog säkert tid att länka till rätt tråd, om det nu är SÅ LÄTT att söka...

Så till sist lite citatfrågor/tips till Goflorp:
Första stycket: Tips från mig, läs inte en tråd du läst 12 ggr, svara inte med ett svar som inte är ett svar. "Sök" hjälper föga.
Andra stycket: Vad har det med saken att göra? Har man inte rätt att få svar på sin fråga om man inte har 7000 inlägg sedan tidigare? Ska vi behandla folk med 15 inlägg annorlunda menar du?
Tredje stycket: Man KAN formulera sig lite. Har man tid att svara, har man tid att vara trevlig. Och om du vet vad svaret är kanske du t.o.m kan skriva en rad - det är ju ändå ett forum...

Men vad vet jag, jag har ju inte ens 15 inlägg...

Ursprungligen av tobzon:

Så till sist lite citatfrågor/tips till Goflorp:
Första stycket: Tips från mig, läs inte en tråd du läst 12 ggr, svara inte med ett svar som inte är ett svar. "Sök" hjälper föga.
Andra stycket: Vad har det med saken att göra? Har man inte rätt att få svar på sin fråga om man inte har 7000 inlägg sedan tidigare? Ska vi behandla folk med 15 inlägg annorlunda menar du?
Tredje stycket: Man KAN formulera sig lite. Har man tid att svara, har man tid att vara trevlig. Och om du vet vad svaret är kanske du t.o.m kan skriva en rad - det är ju ändå ett forum...

Men vad vet jag, jag har ju inte ens 15 inlägg...

1: Givetvis rör det sig om ungefär samma fråga, ställd i 12 olika trådar.

2: Inte skall vi behandla ngn med 15 inlägg annorlunda.
men ngn som har femton inlägg har inte råkat ut för fenomenet under punkt 1
Vi har haft en hel tråd (du hittar den med sök) som handlat om just detta, att
nybörjarna tycker att veteranerna svarar med "sök"
LÄNKEN har du här: http://www.99.se/feedback/266155-skulle-foeredra-mindre-moderering-i-tradarna.html

3: En del gör det, jag gör det så ofta jag orkar. Ibland letar jag fram länkar till trådar
med SÖKFUNKTIONEN, jag serverar svaret på ett silverfat som den som sökte lika
gärna kunde hittat fram till på fem sekunder.

Och du, om du kommer in i en affär och skall ha torrmjölk så kan du ju ta en snabb kik vid de andra torrvarorna, kanske bland vällingar etc, finns det inte där så frågar man antingen han gubben som ser ut att handla där ofta (chansning) eller ngn i personalen.

Bara för att det här är ett forum innebär ju inte det att man kan fråga och KRÄVA att få svar. Det finns ju google, manualen och han din kompis också.

Ett till tips då:

Det är ju bara börja att gå igenom trådar då. Svara där du kan, med en trevlig attityd, länka korrekt vidare till annan information (internt eller externt), tipsa moderator när ngt går fel. Tipsa också om när en tråd är startad på fel ställe, har fel titel ("Hjälp mig NU" är inte så informativt).
På så sätt kommer du gå från TVÅ inlägg till 7000 tämligen fort.

1
Bevaka tråden