Så till sist lite citatfrågor/tips till Goflorp:
Första stycket: Tips från mig, läs inte en tråd du läst 12 ggr, svara inte med ett svar som inte är ett svar. "Sök" hjälper föga.
Andra stycket: Vad har det med saken att göra? Har man inte rätt att få svar på sin fråga om man inte har 7000 inlägg sedan tidigare? Ska vi behandla folk med 15 inlägg annorlunda menar du?
Tredje stycket: Man KAN formulera sig lite. Har man tid att svara, har man tid att vara trevlig. Och om du vet vad svaret är kanske du t.o.m kan skriva en rad - det är ju ändå ett forum...
Men vad vet jag, jag har ju inte ens 15 inlägg...
1: Givetvis rör det sig om ungefär samma fråga, ställd i 12 olika trådar.
2: Inte skall vi behandla ngn med 15 inlägg annorlunda.
men ngn som har femton inlägg har inte råkat ut för fenomenet under punkt 1
Vi har haft en hel tråd (du hittar den med sök) som handlat om just detta, att
nybörjarna tycker att veteranerna svarar med "sök"
LÄNKEN har du här: http://www.99.se/feedback/266155-skulle-foeredra-mindre-moderering-i-tradarna.html
3: En del gör det, jag gör det så ofta jag orkar. Ibland letar jag fram länkar till trådar
med SÖKFUNKTIONEN, jag serverar svaret på ett silverfat som den som sökte lika
gärna kunde hittat fram till på fem sekunder.
Och du, om du kommer in i en affär och skall ha torrmjölk så kan du ju ta en snabb kik vid de andra torrvarorna, kanske bland vällingar etc, finns det inte där så frågar man antingen han gubben som ser ut att handla där ofta (chansning) eller ngn i personalen.
Bara för att det här är ett forum innebär ju inte det att man kan fråga och KRÄVA att få svar. Det finns ju google, manualen och han din kompis också.
Ett till tips då:
Det är ju bara börja att gå igenom trådar då. Svara där du kan, med en trevlig attityd, länka korrekt vidare till annan information (internt eller externt), tipsa moderator när ngt går fel. Tipsa också om när en tråd är startad på fel ställe, har fel titel ("Hjälp mig NU" är inte så informativt).
På så sätt kommer du gå från TVÅ inlägg till 7000 tämligen fort.