Hej.
Idag köpte jag nya Macbook Pro 13" från Macoteket. Har precis satt på datorn och ser att jag har en irriterande död pixel mitt på skärmen! Den bara är där och hånar mig känns det som.
För nån vecka sedan sålde jag min gamla Macbook 13" (modellen innan MacBook Pro) och till min förvåning så hittade köparen 2 st döda pixlar. Självklart blev jag irriterad då jag inte fick lika mycket betalt för den som jag trodde. Jag hade inte ens haft den i 1 år men lyckades på nåt sätt att inte se de (berodde väl på min bakgrundsbild).
Med detta i åtanke var döda pixlar det första jag letade efter när jag satte på datorn.
Och nu till mina frågor:
1) Vad finns det för garantier för döda pixlar?
2) Måste det vara ett antal döda pixlar för att ens någon slags garanti gäller?
3) Kan jag själv fixa detta - och isf hur?
4) Om butiken inte går med på att lämna tillbaka - kan jag vända mig till Apple själva och vad tror ni att de skulle säga?
Den är inte ens 10 timmar gammal - vad är chansen att jag kan lämna tillbaka denna och få en ny? Jag vill inte ha pengarna tillbaka då Macbook är det bästa jag vet.
Snälla, kom med synpunkter och tips / råd.
Tack!