Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriproblem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-11-13 12:29

Min 15 månader gamla IPhone har sedan en vecka börjat att ladda ur på några timmar i standbyläge. Baksidan på telefonen är lite lagom ljummen. Jag har provat att ominstallera, tagit bort appar som Spotify m.m. Men inget hjälper, Är det någon som vet vad som kan göras, eller är det bara att köpa en ny telefon?:(

Den här frågan har ingenting med iTunes att göra, så jag har flyttat tråden till iPhone-forumet i stället.

/Mod

Går det inte lämna in för batteribyte?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-11-13 16:44

Nej. Svaret jag fått på teliabutiken är att jag kan få en utbytes telefon Det kostar 4000 kronor. Man reparerar överhuvudtaget inga iPhones. Jag funderar på om själva mjukvaran i telefonen fått fnatt och drar ut batteriet, eftersom problemet uppstått så plötsligt.

Ursprungligen av tryggve:

Nej. Svaret jag fått på teliabutiken är att jag kan få en utbytes telefon Det kostar 4000 kronor. Man reparerar överhuvudtaget inga iPhones. Jag funderar på om själva mjukvaran i telefonen fått fnatt och drar ut batteriet, eftersom problemet uppstått så plötsligt.

Testa att återställa den i iTunes.

Kolla även så att tidtagaruret är avstängt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-14 09:45

Test att köra utan 3G någon dag - det brukar göra en storskillnad

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-11-17 10:05

Nu lägger jag ner

Nu är telefonen på väg till verkstad. Går det inte att komma tillrätta med problemet återstår alternativet att byta telefon. Apple har släppt ut en produkt som är helt suverän, men glömt att det krävs batterikapacitet för att kunna använda den som det är tänkt. För inte kan det vara meningen att man ska behöva slå av vissa funktioner osv. eller??
Det andra problemet är att när man vänder sig till Apple är det som att ropa ut i skogen. Tur att finns forum som detta för att söka svar. En sista utväg är väl att kontakta Sverker på Plus..... Men tack alla som kommit med tips och idéer hur lösa problemet.

Det är bara att stå ut tills nästa iPhone kommer. En norsk forskare har kommit fram till att zink-luft batterier lagrar upp till tre gånger mer kapacitet än litijum batterier och är enklare att framställa! Batterierna enligt rykte är ute redan nu till våren! Tror moraliskt sätt att Apple bygger stöd för batterierna för nästa telefon/iPod!

1
Bevaka tråden