Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slarv på apple.se

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

om man kollar 2:58 in i imac presentationsvideon så ser man blue screen eller nått likanande i vänstra hörnet. eller är det jag som har fel. slarvigt !

Nä, det ser jag inte. Kan inte se något fel där du pekar, har dom uppdaterat filmen nu kanske?

Ser inget konstigt. Allt är kliniskt rent.

jo men kolla 2:58

förstår inte att ni inte ser det ? eller är de jag som inte ser rätt.. kolla bilden jag bifogar om är en skärmavbildning från 2:58

Ser mer ut som en ojämnt belyst bakgrund?

det finns också i 2:22 men hittar det inte på nått annat ställe. även där det är samma utsnitt. Snabeldrake, menar du att det är filmar mot en vit bakgrund? Är det inte en blue screen? I'm just learning.

Ursprungligen av gustav_rangsjo:

det finns också i 2:22 men hittar det inte på nått annat ställe. även där det är samma utsnitt. Snabeldrake, menar du att det är filmar mot en vit bakgrund? Är det inte en blue screen? I'm just learning.

Jag gissar bara. Ska bakgrunden vara vit är det väl enklast att filma mot ett stort, vitt föremål?

och även om det är ojämnt belyst, så får det ju betraktas som slarvfel. eller ? jag skulle inte släppa iväg en film med ett sånt fel

men hur kan det bli blått då?

Bakgrunden har väl inte varit helt jämnt belyst och en bit i hörnan har kanske fått reflekterat ljus på sig från ett närliggande objekt. Vad vet jag?

Kan inte säga att jag ser något med bara ögonen.

Enligt Digital color meter är det vissa pixlar i det området som svänger mellan F5 och FF, mest i det röda. Men F5 är fortfarande 245 av 255 möjliga.

Sitter ni och granskar sånt här med lupp eller?

Alternativt har ni bättre skärmar än vad jag har.

förlåt att jag babblar om detta. Men har verkligen inte kollat med lupp, utan såg det första gången jag kollade. Marcus, ser du bilderna som jag har bifogat. Där ser man ju ganska tydligt att det är blått. Eller?
jag har en macbook från 2007, så skärmen är nog inte speciellt bra. Detta kanske är ett bra exempel på att olika skärmar visar olika.

Jag tror att de spelat in mot blue screen, och slarvat i cromakeyingen. de borde u beskurit bort större del av bakgrunden.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-11-14 09:06

Är det inte bättre att du framför dina klagomål till Apple, vi här kan inget göra åt den svagt blåa/gröna (turkos) tonen i filmen, som ligger utslängd överallt på nätet.

får väl göra det mija. men ... skönt att vi kan göra nått åt resten av alla ämnen som berörs här på 99.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-11-14 09:16
Ursprungligen av gustav_rangsjo:

får väl göra det mija. men ... skönt att vi kan göra nått åt resten av alla ämnen som berörs här på 99.

Dom flesta ämnen som berörs här händer lokalt i någons dator på grund av nåt fel som är tokigt och oftast går att rätta till med nån inställning.

Ditt problem är en film som ligger i tusentals kopior ute på internet och nästan alla här kan se det, det hjälper inte om vi kalibrerar om skärmarna, det kommer fortfarande vara turkos ton i filmen hemma hos dig och hos alla andra.

jag har skrivit till apple.

Detta är veckans ilandsproblem!
Eller är det en kollektiv psykos?
Eller bara på skoj?

Ursprungligen av Zimmerman:

Detta är veckans ilandsproblem!
Eller är det en kollektiv psykos?
Eller bara på skoj?

Hahaha. WORD!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-14 17:20

Herre min skapare! Blue screen, är inte det sådant som windows brukar komma med?

Ha ha!! jag lägger ner!
(blue screen och windows. Utveckla?)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-15 10:34

ahh. sorry . det tog mig ett tag att fatta.Man är glad att slippa blue screen.

1
Bevaka tråden