Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte igång jailbreakad iphone 3g

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-11-16 12:49

Hej,
Jag har jailbreakat en iphone 3g och det fungerade finfint. Tills jag av "misstag" och stress klickade vidare vid en programuppdatering. Därefter sket det sig duktigt. Efter dagar av nya jailbreak-försök (olika medoder), återställningar med mera så går det nu inte ens att komma in i återställningsläge. Jag får en ruta som säger att Programuppdateringsservern inte går att kontakta. Är det någon som som vet om det finns något sätt att "blåsa" telefonen och börja från början. Och be mig inte återställa telefonen genom att hålla inne sleep/back knapparna efter konstens alla regler, för det funkar inte.. Vad ska jag göra??

Tacksam för hjälp!

Du får inte ens in den i i DFU mode?
Ang det där med "programsuppdateringsservern" - du har fungerande internetuppkoppling för datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-16 15:35

Precis om theplague säger.

Problem med att sätta telefonen i DFU läge beror i 99.99% av fallen på att man inte är noggrann under proceduren. Ta tiden under DFU försöket med en digitalklocka, släpp knapparna vid exakt rätt tidpunkt!

För en ytterst lilla klick det verkligen inte fungerar för, verkar Error 9 vara orsaken och det betyder garantiservice/utbytesenhet.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-17 00:41
Ursprungligen av jesloo:

Hej,
Jag har jailbreakat en iphone 3g och det fungerade finfint. Tills jag av "misstag" och stress klickade vidare vid en programuppdatering. Därefter sket det sig duktigt. Efter dagar av nya jailbreak-försök (olika medoder), återställningar med mera så går det nu inte ens att komma in i återställningsläge. Jag får en ruta som säger att Programuppdateringsservern inte går att kontakta. Är det någon som som vet om det finns något sätt att "blåsa" telefonen och börja från början. Och be mig inte återställa telefonen genom att hålla inne sleep/back knapparna efter konstens alla regler, för det funkar inte.. Vad ska jag göra??

Tacksam för hjälp!

Har varit med om exakt samma sak, lätt som en plätt/pannkaka!

Den vill koppla upp sig om iTunes, det vill säga internet. Detta hände mig då jag använde iphonen som modem, så stoppa in en ethernetsladd i datorn och hoppas på det bästa har funkat för mig och en vän till mig...
Ett annat misstag man gör i jailbreakprocessen är att välja fel fil att ladda ner (*.ispw[heter det så?]) följ gärna guiden på iclarified, de brukar kunna det där alldeles utmärkt!

säg till om det är fler problem som du stöter på! cheers

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-17 00:44

glömde säga

använder du en mac? om inte hitta en mac och använd pwnage tool och programmet sätter telefonen i DFU åt dig, så det är inga problem! och att du har uppdaterat telefonen via itunes till "obreakad" version spelar ingen roll, kanske bara blir bättre...

1
Bevaka tråden