Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avauktorisera andra datorer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-08 14:35

Jag vet inte vilka datorer jag har auktoriserat och skulle vilja frigöra "licencer" till en dator jag faktiskt använder utan att bli av med den andra jag använder. Hur gör jag?

En lösning skulle kunna vara att avauktorisera alla datorer och sedan auktorisera de jag använder, men jag hittar inget sånt val. Hur fungerar det?

Andra tips?

Under kontoinformation i ITunes går det att av-auktorisera alla datorer på en gång. Det finns dock några begränsningar.
1. För att valet ens ska finnas måste 5 datorer vara auktoriserade.
2. Man kan enbart göra detta 1 gång inom en 12 månaders period.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93014

• Medlem
  • 2007-04-08 15:07

Tackar!

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-04-10 07:59

Man kan även kontakta Apple direkt, jag gjorde det innan jag auktoriserat 5 datorer och fick hjälp med att ta bort (alla) auktoriserade datorer.

• Medlem
  • 2007-04-10 09:36

Jag stötte på problemet då jag inte kunde auktorisera en ny dator. Jag hade alltså fem datorer aktiva. Nu har jag två.

Jag funderade just på detta, googlade och förstås fanns svaret på 99mac

Till saken hör att jag helt plötsligt fick auktorisera om min iPhone mot min Mac, som ju var auktoriserad sedan länge. Men det kanske berodde på att jag fått moderkortet utbytt pga Nvidia-problemen? Kan det vara så att den upplever datorn som ny hårdvara då?

Ursprungligen av Adrian B:

...Men det kanske berodde på att jag fått moderkortet utbytt pga Nvidia-problemen? Kan det vara så att den upplever datorn som ny hårdvara då?

Jag vet inte hur det är med iTunes/iPhone men för vissa andra program fick jag lov att be tillverkaren om en ny auktoriseringskod för att kunna använda dem efter utbytt logikkortet (ja, nvidia...)

Underbart med dessa forum. Precis vad jag letade efter. Keep up the good work, guys!

1
Bevaka tråden