Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca foton

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iPod Touch med senaste 3.1.2
Kan inte synka foton.
Den är inte jailbreakad eller krånglad med på något sätt.
Synkningen rullar på men albumet är tomt ändå.
Har provat med mindre album, t.o.m bara en enda bild men det hjälper inte.

Har fungerat förut men inte sen jag uppdaterade till 3.0

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 07:14

Pröva att ta bort lite musik/videor och synka _massa_ bilder! Det funkade för mig, sen får du rensa lite och lägga till den musik du vill ha och så.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-12 09:35

Windows/OSX?

Men det finns ju 200MB kvar och bilderna tar bara 30MB
Varför ska jag då behöva rensa?
Varför får man inget felmeddelande?
Det står att synkning pågår någon sekund men inga filer flyttas över.
Sedan händer inget mer och bilderna kommer aldrig in i iPoden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-15 16:41

Precis som för mig. Jag vet inte vad man ska ha de sista MB till men det går inte att fylla med bilder iaf.

Ursprungligen av ecth:

Precis som för mig. Jag vet inte vad man ska ha de sista MB till men det går inte att fylla med bilder iaf.

Prova att se till att ha gott om utrymme på den och kör igen.

Mängden minne kvar varierar säkert upp och ner "under drift".
Kanske kör du i ngt tak.

Kan hända men det underliga (och inte likt Apple) är ju att man inte får något felmeddelande om detta då processen pågår. Apple brukar ju vara bäst på att inte lämna sina användare åt slumpen.

jag har samma bekymmer tror jag. det har gått utmärkt förut, men plötsligt så stod det hela tiden att bilderna inte fick plats på ipoden, men så är det inte nu längre... jag vet inte varför. - men jag tog bort iPod photo Cache tidigare idag, den hade en massor med foldrar i sig, typ ..01, ..02, osv..
numera väljer jag att synkronisera bilderna, det står att det synkroniseras i vanlig ordning, men storleken ändras inte och varje gång när synkningen är klar så finns det inte ett spår utav en bild på ipoden, det står bara "inga bilder". inget händer helt enkelt, störande. iPod photo Cache dyker däremot tyvärr upp efter varje synkning i den valda bildfilen.

vad skall jag göra? :S har xp.

Jag märkte att det gick att synca foton igen om jag tog bort rejält med musik från biblioteket. När jag hade 300MB+ ledigt kunde jag synca foton som var totalt 5MB...
Så det är ju nå't skumt med hur den har koll på hur mycket plats som finns kvar.

1
Bevaka tråden