Hoppas denna bumpning är ok!
Jag har använt CoPilot några veckor nu och är över lag nöjd, Men när navigatorn ska dra sina rutter efter närmaste/ snabbaste väg så bör det ibland knepigt. Närmaste väg fungerar väl ok, men vid val av snabbaste väg så tar den enligt egna erfarenheter en väg som jag anser är långsammare.
Som exempel så kan jag ta en bilresa upp till Gäddede i norra Jämtland från kungsör i Västmanland. Snabbaste vägen är i stora drag Kungsör-Västerås-Sala-Gävle-Sundsvall-sedan snett inmät landet till Strömsund. Den rutten får jag fram i Google maps och även den jag åkt de senate åren. Det tar cirka 10-10.5 timmar. Enligt snabbaste väg i CoPilot så ser rutten ut: kungsör-Stockholm via Eskilstuna-Gävle-sedan snett inmät landet mellan Gävle och Söderhamn. CoPilot räknar på att det tar cirka 12 timmar, alltså ungefär 2 timmar längre än vad vägen faktiskt går att åka utan att riskera för mycket böter.
Jag har försökt mixtra lite i vägprioriteringar mm men jag hittar inte den rutt som jag årligen åker och som Google maps föreslår....
Är det någon som haft liknande problem och som vet något trix som kan hjälpa? Eller någon som har provat någon av de andra navigatörerna och kan säga hurvida de väljer "rätt" väg?
Det är lite irriterande