Hej!
Då min garanti på min macbook snart går ut så tänkte jag åter igen kolla upp med er andra huruvida det är problem med att koppla in en extern skärm när datorn går på batteri..
Jag har en macbook unibody på 2,0Ghz och 4GB ram (uppgraderat i efterhand) och jag kan alltså inte koppla in en extern skärm till min macbook om jag inte har strömsladden inkopplad till den.. Om jag kopplar in en extern skärm och kör den på batteri och stänger locket så att den externa skärmen blir primär så blinkar den skärmen bara och datorn går hela tiden tillbaka till vila och vaknar och går till vila o.s.v.. Så fort jag kopplar in strömsladden fungerar det ok. Det är heller inga större problem att köra båda skärmarna samtidigt, d.v.s. ha igång macbookskärmen samtidigt som en extern skärm, vilket i mina öron låter mycket konstigt..
Är det fler som har problem med att köra på extern skärm och köra den externa som primär då samtidigt som man kör datorn på batteri..
Skulle behöva lite snabba svar kring detta, alltså om det är flera som har detta problem eller om det är specifikt för min burk.. Då bör den ju åka in på lagning.. (innan garantitiden går ut)
Mycket tacksam för svar!