Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontaktproblem iTunes iPhone. Inget svar från iTunes.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har lite problem med min iPhone, när denna ansluts till iTunes så svarar inte applikationen med att montera enheten, utan med att snurra badbollen i två till tre minuter.

Efter detta så händer antingen ingenting, eller så svarar iTunes att iPhone ej kunde
anslutas och att jag skall försöka igen.

Problemet löser sig endast om jag jailar/jailbrakar telefonen en gång, då kan jag ansluta den EN gång till iTunes och sedan är problemet tillbaka.

Jag har försökt att starta om iTunes, iPhone, iTunes helper.

Jag har även ändrat behörigheten till 0775 eller vad det skulle vara på lockedwn och anysim behövdes inte ändras.

Finns det någonstans någon preferencefil eller liknande som jag kan slänga, eller är det ett behörgihetsproblem med en fil som på något sätt ej går att kontakta eller skriva till efter att iTunes anslutit en gång?

Det är ohyggligt många probelm med iPhone, jag har även testat att blåsa den en gång och göra om allt från början och det löste problemet endast kortvarigt.

//K

Har du möjlighet att testa mot någon annans dator? Så man vet om felet är i datorn eller telefonen.

Jag skulle kunna testa i min kompis PC, men vad händer om telefonen kopplas till en annan dator? Kommer den inte att radera min lur då? Har hört att man endast får koppla den till en dator..

(eller är det bara att INTE klicka synkronisera?)

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-09 09:55

Jag har exakt samma problem! Första gången jag anslöt iPhonen idag så tolkades den som en iPod med namnet "namlös spellista" och gav mig en timeout när den försökte synka (trots att den var inställd på att inte synka automatiskt). Nu känns den inte igen alls utan ger mig felmeddelande. Känns som att det här har med uppdateringen att göra..

Updatering: Jag ominstallerade iTunes, och nu verkar det funka som det ska.

Ok, hur gjorde du för att ominstallera iTunes?

Slängde du mappen och filer från någonstans eller körde du bara installeraren rakt över?

Laddade du ned en äldre version eller kör du den nyaste?

kör du Windows eller OSX?

//K

Usb

Vilken USB-hastighet har du? Jag hade exakt samma problem som du och jag har USB 1.1. Men jag märkte att om man kopplar USB-sladden direkt in i iPhonen istället för via docken så försvinner problemet. Funkade för mig iallafall.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-13 13:18
Ursprungligen av kebarb:

Ok, hur gjorde du för att ominstallera iTunes?

Slängde du mappen och filer från någonstans eller körde du bara installeraren rakt över?

Laddade du ned en äldre version eller kör du den nyaste?

kör du Windows eller OSX?

//K

Jag kör givetvis OSX, och slängde bara programmet och tömde papperskorgen. Sen installerade jag den senaste iTunes igen.

Jag har USB 1.1, har inte ens tagit dockan ur förpackningen.

Jag har noterat att om jag pluggar in telefonen först och sedan startar iTunes så är sannolikeheten större att den dyker upp, men alls inte definitiv säkert att den gör så.

Alla dessa fantomfel som dyker upp och försvinner titt som tätt är rejält irriterande.

Min lur har nu börjat att tappa nätet ibland, och dessutom så fick jag ett inkommande samtal idag, och telefonen ringde.. men det dök inte upp någon chans att svara. Alla program var där som vanligt och ringsignalerna bara gick och gick..

Det osar svavel och M$ om min äpple produkt.

Ursprungligen av kebarb:

Alla program var där som vanligt och ringsignalerna bara gick och gick..

Kanske dags för en återställning av telefonen?

Ok, du kör alltså 7.5 utan problem med hackad iPhone!

Oj! Väcker en 2 år gammal tråd, inte illa.
Men jag har ett problem som topicen lyder.

Sen jag fick min pärla iMac 27" och i samband med det fick ställa in iPhonen (3GS) på nytt med allt vad det innebär, så vill inte iTunes vakna till liv automatiskt så fort jag kopplar in iPhonen. Har kollat lite på inställningarna i iTunes, men hittar inget som kan vara till hjälp.

Hade en Macbook Pro innan och där vaknade iTunes till iv direkt så fort man kopplade in luren. Lite besvärande att varje gång jag vill synca telefonen, behöva kicka igång iTunes manuellt och resten.

Någon som möjligen har en lösning?
Tack på förhand

Edit:
Glöm detta. Hade visst en liknande, mer färsk tråd, på bevakning. Hittade lösningen där. Installera om iTunes.

Senast redigerat 2009-11-24 23:47
1
Bevaka tråden