Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera vcard mottagna via SMS till adressboken?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man på något sätt importera vcards skickade från SE/Nokia/whatever via SMS till adressboken i iPhone?

MVH

/Jonas

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-25 18:18

Ja, man klickar på dom i det SMS man har fått. Sen får man en fråga och tjillevippen så åker det in i Kontakter på iPhonen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-26 12:06
Ursprungligen av Konrad:

Ja, man klickar på dom i det SMS man har fått. Sen får man en fråga och tjillevippen så åker det in i Kontakter på iPhonen.

Funkar det verkligen via SMS? Jag trodde det bara funkade i mail...

Testade precis från en Sony Ericsson till min iPhone 3GS att skicka som SMS och det funkade inte.
Man får upp vcard:et som text i ett SMS bara..

Man kan skapa ny kontakt utifrån telnummer i vcard som skickas, men man får fylla i all info själv (bara telefonnummer följer med).

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-26 12:27

Man måste gå in i Kontakter på iPhonen och trycka på Dela kontakt, då får man upp alternativen E-post och MMS.
Så SMS funkar tydlgen inte. Jag har i alla fall flera gånger fått såna vcard och då har det funkat. Fast dom har kommit från andra iPhones, mig veterligen inte från andra telefoner. Men det borde funka ikadant med alla, vcard är väl ett standardformat?

Ursprungligen av Konrad:

Man måste gå in i Kontakter på iPhonen och trycka på Dela kontakt, då får man upp alternativen E-post och MMS.
Så SMS funkar tydlgen inte. Jag har i alla fall flera gånger fått såna vcard och då har det funkat. Fast dom har kommit från andra iPhones, mig veterligen inte från andra telefoner. Men det borde funka ikadant med alla, vcard är väl ett standardformat?

Att skicka kontakter vidare via Dela kontakt har jag fått att lira, men som sagt inte ännu att kunna importera mottagna vcards.

Tack hur som helst för MMS-tipset till dem det berör!

Skicka som MMS från Sony Ericsson till iPhone funkar, då bifogas vcard till MMS och man kan spara informationen som en ny kontakt eller lägga in i en redan befintlig kontakt på iPhone.

edit, se bifogad bild. Första försöket = SMS, andra MMS.

1
Bevaka tråden