Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ultimata externa HDn till Mac mini?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-15 21:13

Inga probelm med 500 Gig. Man kan t.o.m pilla lite och få in två st för en terrabyte-mini om man offrar optiska läsaren
Installing Mac mini A1283 Terabyte Drive

Priser: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1074

Ursprungligen av IngoX:

Inga probelm med 500 Gig. Man kan t.o.m pilla lite och få in två st för en terrabyte-mini om man offrar optiska läsaren
Installing Mac mini A1283 Terabyte Drive

Priser: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v1074

Observera att 1 TB-tricket enbart fungerar till senaste minin, vilket jag inte tror thor har.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-03-16 11:16

precis, tänkte inte pilla ut den optiska då minin ska agera mediacenter och det kanske händer att någon kommer förbi med något så uråldrigt som en DVD.
Men en 500gb blir det nog att mata in. Är det stor skillnad på att köra från en 2,5 jämfört med en 3,5 som jag kör från nu? (Vet att det är en blötad och stötad diskussion, men om någon hade sett någon fin illustration på hastighet/data dem emellan.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-06 12:56

Är på jakt efter två från NewerTech, har släppt med FW800 och 1.5TB diskar. Någon som vet vart man köper i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-07 21:16

Ingen? Hittade någon som heter Macpatrick i Stockholm men han verkar inte svara på mitt mail. Någon som beställt direkt från Newertech?

Ursprungligen av acke:

Ingen? Hittade någon som heter Macpatrick i Stockholm men han verkar inte svara på mitt mail. Någon som beställt direkt från Newertech?

Har med mailat han nu! Är sugen på att köpa tomma ministack v3 chassin. INGET SVAR!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-04 18:27
Ursprungligen av LongSunnyDay:

Har med mailat han nu! Är sugen på att köpa tomma ministack v3 chassin. INGET SVAR!

Är väl läge att klaga hos tillverkaren, så denne kan stryka i sin lista och fixa en annan representant i Sverige..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 12:55
Ursprungligen av Morphen:

Är väl läge att klaga hos tillverkaren, så denne kan stryka i sin lista och fixa en annan representant i Sverige..

Inte heller fått något svar. jag mailar tillverkaren och berättar. Gör det du med LongSunnyDay. Enda sättet att få till en ändring.

macpatrik är deras svenska återförsäljare. tror inte nån mer säljer dom. vet jag mailade han för nått år sen om dessa chassi. då fick jag snabbt svar, men projeket rann ut ur sanden från min sida...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-09 13:59

Fick svar, de har tydligen ingen svensk återförsäljare. De vill att man köper direkt från deras sida.

Ursprungligen av acke:

Fick svar, de har tydligen ingen svensk återförsäljare. De vill att man köper direkt från deras sida.

Har du beställt?
Blir det tull, och isåfall hur mycke?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-10 14:55

Här är ett budgetalternativ
https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskkabinett/fractal-design-cluster-box-sata/4301833/
Om jag inte mins fel kan man få fraktfritt från inet också
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers/6101343/

Kör med två av dessa till min Airport Extreme och iMac för time machine. Kan ju gå bra till en Mac Mini med om man inte behöver ha superprestanda. Ja, de är plastiga men de ser rätt fina ut om de står underst. Ljudnivån är väl sådär, inget man vill ha i sovrummet men för kontoret/datorhörnan duger de bra för mig.

Måttet är precis lagom för Airport Extreme så jag misstänker att den gör sig bra med MacMini med.

fick svar

Ville bara meddela att jag fick svar från macpatric (Haris Kasumovic) redan den 7 okt, och ett par veckor senare fick jag pris (dom hade inte fått prislistor från newertech nämligen).
Så jag har fått hjälp, dock har jag inte haft råd att beställa än, tyvärr.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-23 20:18
Bevaka tråden