Hej Allesammans,
Tror nog att det finns endel på detta forumet som är ute och reser ganska mycket.
Jag har under 2009 varit ute och rest ganska mycket i tjänsten och har haft höga rese-räkningar. Dessa betalar jag så klart med ett kreditkort och pengarna får jag så klart tillbaka av företaget.
Har givetvis skaffat "medlemskort" hos det flygbolag jag hittils rest mest med, har även gått med i ett bonussystem för en hotell kedja.
Under 2010 kommer jag att resa dessto mer, även om kanske inte lika långa sträckor. 2 gånger per månad + utlandsuppdrag. Kommer troligen försöker sätta upp ett schema hos ett och samma bolag. "problemet" här är att det enligt dem inte går att kombinera deras "bonus"Kort med resor via avhandlade priser/avtal.
Iallafall, Vad har ni för kreditkort ? Vad för förmåner har ni knytna till dessa?
Vad är det för kostnad för dessa?
Skulle gärna se att man får typ ett bonus poäng eller liknande per krona spenderad på kortet. Då skulle jag dessutom kunna nyttja kortet till mer än vad jag gör idag.
På det kreditkort jag har idag finns inget kul alls.
Spendare under 2009 en himla massa pengar på resande och ser gärna att jag under 2010 får tillbaka mer av dessa spenderade kronor.
Ni som reser mycket allt har erfarenheter av olika kreditkort och dessa system, kan ni ge lite feedback och tips?
(Var det bara svammel eller lyckades jag förmedla min fråga?)