Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3GS Vad ska man tänka på innan Jailbreak/unlock?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-04 11:58

har chansen att fixa en ny iphone 3GS börjar tröttna på min 2G efter 2år...

Men problemet är att den är låst till telenor så den måste ju jailbreakas och sedan unlockas.. Men efter allt jag läst verkar det vara lite problematiskt, gör man det på ett sätt så måste man ha ett program för att starta upp mobilen om man får slut på batterier.. Verkar som att baseband versionen har stor betydelse..? Sen var det nått om nån OEM-kod (osäker på namnet) som tydligen byts ut när man gör jalbreak/unlock som då leder till att man aldrig kan koppla in den till itunes igen om man inte sparat sin gamla kod.. Hur fungerar det?

Innan man drar igång vad ska man kolla upp? Om den är uppdaterad till senaste versionen genom itunes går det att jailbreaka och unlocka på ett smidigt sätt?

Vad ska man tänka på innan man drar igång? Vilken basebandverision är bäst att utgå ifrån? etc..

Hoppas nån kan hjälpa till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 12:28
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-04 22:12

jo visst, har googlat en del men jag tycker det är lite rörigt...

Om vi säger så här istället: Har jag tur så är telefonen av den "gamla" sortens 3GS som inte har den nya bootomen (iBoot-359.3.2), då är det hel safe att köra en jailbreak/unlock med hjälp av BlackRa1n och BlackSn0w? Inga konstigheter att tänka på?

Men skulle det visa sig att telefonen är av den nyare sorten med iBoot-359.3.2 måste man göra en tethered JB... vilket inte känns så där jätte kul

ECID-koden? Är det något man måste strula med?

Tacksam för svar.

1
Bevaka tråden