Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.1.2 --> ingen täckning

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdatera och låste nyss upp min iPhone 2G till 3.1.2 med Blackra1n. Nu har jag Ingen Täckning / operatör efter att jag låser upp simkortet. Kan det ha att göra med basebandet? Hur ska jag isåfall gå till väga?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-06 19:45
Ursprungligen av hannysolo:

Uppdatera och låste nyss upp min iPhone 2G till 3.1.2 med Blackra1n. Nu har jag Ingen Täckning / operatör efter att jag låser upp simkortet. Kan det ha att göra med basebandet? Hur ska jag isåfall gå till väga?

Normalt verkar det vara så att blackra1n är för 3Gs, annars bör man använda pwnagetool.

Det löste sig med Bootneuter

Hur löste de sig?
Jag har nämligen samma problem med min 3GS 3.1.2 när jag kör Blackra1n/Blacksn0w? Den klipper täckning och säger no service så fort jag försöker ringa eller dyl.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-17 13:06
Ursprungligen av lurefiix:

Hur löste de sig?
Jag har nämligen samma problem med min 3GS 3.1.2 när jag kör Blackra1n/Blacksn0w? Den klipper täckning och säger no service så fort jag försöker ringa eller dyl.

Har exakt samma problem. Någon som har en lösning på detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-17 19:25
Ursprungligen av berg82:

Har exakt samma problem. Någon som har en lösning på detta?

Det är bara att återställa till 3.1.2, JBa och låsa upp igen. För du har väl sparat dina ECID SHSH koder via/i Cydia? Återkom om du behöver en guide för hur du återställer till 3.1.2 och håller dig borta från 3.1.3.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-18 08:16
Ursprungligen av FreddeB:

Det är bara att återställa till 3.1.2, JBa och låsa upp igen. För du har väl sparat dina ECID SHSH koder via/i Cydia? Återkom om du behöver en guide för hur du återställer till 3.1.2 och håller dig borta från 3.1.3.

Problemet var inte att jag installerat 3.1.3. Det skulle jag aldrig göra eftersom jag vet att det inte går att lösa upp det basebandet. Mitt problem var att telefonen hängde sig titt som tätt, gav "NO Service" och tappade samtal och data etc.

Jag tror jag har löst problemet nu. Körde en restore till 3.1.2. Körde BlackRa1n och BlackSnow. Hade kört med BlackRa1in Rc1 tidigare men körde den senaste versionen. Nu verkar telefonen fungera utan att tappa nät.

Däremot så fick jag problem med WiFi. Den vanliga varianten att återställa nätverksinställningar fungerade inte. Jag installerade då UltraSnow via Cydia och efter det fungerar allt galant. Har dock inte sett någon annan som har installerat UltraSnow ovanpå BlackSn0w så jag vet inte om det kan orsaka andra problem. Men som sagt, hittils frid och fröjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 08:39

Ultra ovanpå Black, det var första gången jag hör talas om den kombon

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-18 08:40
Ursprungligen av FreddeB:

Ultra ovanpå Black, det var första gången jag hör talas om den kombon

Ja det låter konstigt, men jag startade om och hade WiFi problem efter 10 omstarter. Allt annat fungerade. Men sen körde jag som sagt UltraSnow ovanpå och det fixade Wifi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-18 09:46

Kul att det fungerade men jag tror inte du ska bygga din framtid på den kombon... En reboot eller reSpring kommer nog skapa problem.

Interimistisk No Service beror i 99 fall av 99 på en dålig JB/unlock. Wifi problem löser du enklast och mest långsiktigt med pushfix.info / Pushfix 2.0 - WiFi or GPS loss? Look here.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-25 20:14
Ursprungligen av FreddeB:

Kul att det fungerade men jag tror inte du ska bygga din framtid på den kombon... En reboot eller reSpring kommer nog skapa problem.

Interimistisk No Service beror i 99 fall av 99 på en dålig JB/unlock. Wifi problem löser du enklast och mest långsiktigt med pushfix.info / Pushfix 2.0 - WiFi or GPS loss? Look here.

Har hört på diverse forum att det är Blacksn0w som är boven bakom att man tappar nät och samtal. Vad har jag för alternativ?
Jag har en ca 2 mån gammal Iphone 3gs fw 3.1.2 (7D11) - 05.11.07
Finns det några andra alternativ för unlock till denna?
Börjar bli så less på tappade nät!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-25 21:43
Ursprungligen av Seriouz:

Har hört på diverse forum att det är Blacksn0w som är boven bakom att man tappar nät och samtal. Vad har jag för alternativ?
Jag har en ca 2 mån gammal Iphone 3gs fw 3.1.2 (7D11) - 05.11.07
Finns det några andra alternativ för unlock till denna?
Börjar bli så less på tappade nät!

Blacksn0w är boven men fortfarande den enda unlocken till 05.11. Enda alternativet är att sälja/byta till en där ägaren vårdat sitt baseband med PwnageTool och fortfarande har kvar 04.26 & Ultrasn0w eller vänta på ett alternativ från Dev-Team senare i år när 3.2/4.0 släppts

Min gissning är dock att GeoHot till slut släpper en unlock för nästa stora fw release och att Dev-Team fortsätter peka på PwnageTool och att alla som lyssnade på deras snack om "All aboard the update train! " och fortfarande sitter med 04.26 skall fortsätta njuta av UltraSn0w

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-02-22 23:07

Har exakt samma problem.. min iphone är 3gs 32gb 3.1.2... finns det inte en snabb lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-25 18:07
Ursprungligen av festman:

Har exakt samma problem.. min iphone är 3gs 32gb 3.1.2... finns det inte en snabb lösning?

Vad har du testat?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-25 22:15

Tack för ett utrförligt svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-27 14:29

Inget nytt här? Sitter också med 3.1.2 och får täckningsproblem efter inst. av blacksn0w.

Oftast klipper den efter att man använt datanedladdning. Testar med bredbandskollen och oftast dör den på andra testet. Telefonen hänger sig då i ett par sekunder och går sedan över till "No service" för att sedan få tillbaka full täckning igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 14:41
Ursprungligen av berg82:

Inget nytt här? Sitter också med 3.1.2 och får täckningsproblem efter inst. av blacksn0w.

Oftast klipper den efter att man använt datanedladdning. Testar med bredbandskollen och oftast dör den på andra testet. Telefonen hänger sig då i ett par sekunder och går sedan över till "No service" för att sedan få tillbaka full täckning igen.

Det är sånt man får räkna med när man köper en låst iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-02-27 15:25
Ursprungligen av berg82:

Inget nytt här? Sitter också med 3.1.2 och får täckningsproblem efter inst. av blacksn0w.

Oftast klipper den efter att man använt datanedladdning. Testar med bredbandskollen och oftast dör den på andra testet. Telefonen hänger sig då i ett par sekunder och går sedan över till "No service" för att sedan få tillbaka full täckning igen.

De enda alternativen som återstår är att avinstallera Blacksn0w via Cydia, boota om och installera det igen, ELLER att återställa till 3.1.2 igen, JBa och låsa upp. Alternativ #2 förutsätter att du sparat din ECID SHSH i Cydia, annars tvingas du in i 3.1.3 och är "utelåst" från nätet

Jag har samma problem med att min 3gs 32gb helt plötsligt igår inte får kontakt med telenätet. Den har kört på 3.1.2 och JB'ad med Blackra1n.
Har provat med det mesta, resetat network inställningarna, kört en restore och kört om 3.2.1 från DFU-läge (har SHSH hos Cydia).
Den fungerar fint annars, går ut på WiFi-nätet och surfar runt men mobilnätet vill den inte komma åt. Söker man efter mobiloperatörer så hittar den alla. Meddelar 'Restricted network - your cellular network is restricted' när jag försöker välja operatör. SIM-kortet fungrar felfritt i min andra mobil och telenor meddelar att dom inte ser något konstig hos dom.
Någon som har något skönt tipps på vad jag kan göra som nästa steg?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-06-07 09:36
Ursprungligen av sweshadow:

Jag har samma problem med att min 3gs 32gb helt plötsligt igår inte får kontakt med telenätet. Den har kört på 3.1.2 och JB'ad med Blackra1n.
Har provat med det mesta, resetat network inställningarna, kört en restore och kört om 3.2.1 från DFU-läge (har SHSH hos Cydia).
Den fungerar fint annars, går ut på WiFi-nätet och surfar runt men mobilnätet vill den inte komma åt. Söker man efter mobiloperatörer så hittar den alla. Meddelar 'Restricted network - your cellular network is restricted' när jag försöker välja operatör. SIM-kortet fungrar felfritt i min andra mobil och telenor meddelar att dom inte ser något konstig hos dom.
Någon som har något skönt tipps på vad jag kan göra som nästa steg?

Jag har samma problem just nu!
iPhone 3Gs med Tre.
Slutade fungera för att par veckor sedan. Utan orsak! Hittar nät lite sporadiskt. Ibland funkar det fint att koppla upp sig på det mobila nätet ibland bara att ringa/smsa.
Sim-kortet funkar utmärkt i andra iPhones men andra kort funkar inte i den "trasiga"
Pratat med support och dom säger bara att man får skicka in den...
Vill inte vara utan lur i flera veckor men det är riktigt irriterande att en så bra mobil inte funkar!!!

Några idéer vad man kan göra???? Hjälper det kanske med en jailbreak?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 18:41
Ursprungligen av eels:

Jag har samma problem just nu!
iPhone 3Gs med Tre.
Slutade fungera för att par veckor sedan. Utan orsak! Hittar nät lite sporadiskt. Ibland funkar det fint att koppla upp sig på det mobila nätet ibland bara att ringa/smsa.
Sim-kortet funkar utmärkt i andra iPhones men andra kort funkar inte i den "trasiga"
Pratat med support och dom säger bara att man får skicka in den...
Vill inte vara utan lur i flera veckor men det är riktigt irriterande att en så bra mobil inte funkar!!!

Några idéer vad man kan göra???? Hjälper det kanske med en jailbreak?

Restore annars lämna in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-11 09:02

Sweshadow: fungerar det att ringa direkt efter en restore till 3.1.2? Eller låser du även upp med Blacksn0w?

Jag provade efter restoren och den vill inte veta av mobilnätet. Sen provade jag Blackra1n igen bara för att göra något typ.
Telefonen är låst till Telenor men jag har telenor så det finns egentligen ingen anledning till att JB'a den.
Har inte lyckats få kontakt en enda gång sen jag tappade nätet igår.
Blacksn0w har jag inte provat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-11 09:51
Ursprungligen av sweshadow:

Jag provade efter restoren och den vill inte veta av mobilnätet. Sen provade jag Blackra1n igen bara för att göra något typ.
Telefonen är låst till Telenor men jag har telenor så det finns egentligen ingen anledning till att JB'a den.
Har inte lyckats få kontakt en enda gång sen jag tappade nätet igår.
Blacksn0w har jag inte provat.

Om Telenor är säkra på att IMEI-numret inte har svart-/grålistats och den inte hittar nät, inte ens efter en clean restore till 3.1.2 utan att du läst in någon gammal backup ja då är det bara att lämna in den. Nackdelen då är ju att du antingen får tillbaka samma lur med 3.1.3 eller en ny med 3.1.3....:'(

Glöm inte återställa den/ta bort ev. jailbreak innan du lämnar in den

Ja, det är det jag hela tiden varit rädd för att jag blir tvungen att göra.
Fattar inte vad som hänt. Den låg bara på skrivbordet här på jobbet, ena stunden fungerade den fin fint sen 30min senare när jag lyfter upp den så känner jag inte igen den. Vägrar prata med mig efter allt fint vi varit med om...
Funderar på att upgrade till 3.1.3 som en sista utväg senare ikväll. Finns ju inte mkt annat jag kan göra känns det som. Då är den ju rensad och allt, klar för verkstaden.

Anyways, Tack för hjälpen Fredde.

1
Bevaka tråden