Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om blåtand på Iphone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-12-07 22:48

Aktiverade blåtand på telefonen idag och synkade ihop den med mitt headset. Gick problemfritt. När jag skulle göra telefonen "icke synlig" så verkar det inte finnas någon sådan funktion i iphone?. Har läst bruksanvisningen men inte hittat något. Om jag kollar med tex min jobbmobil så hittar jag utan problem min iphone. Nu kan jag visserligen inte ansluta till den eftersom iphonen begär ett lösenord....,

Så mina frågor är:

* Går det att dölja telefonen när man använder blåtand?

* Och vad kan det där lösenordet vara för något? Det är inte lösenordet till min iphone (när jag loggar in) eller till mitt simkort, så jag antar att det är något defaultlösenord (som jag i så fall gärna skulle vilja ändra så ingen kan ansluta till min iphone...)

Hoppas någon kunnig vet svaret på detta...stort tack på förhand.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-12-08 07:31

Tror iphonen genererar ett lösenord när du försöker ansluta till den.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-12-08 09:28

Hur menar du med genererar? Är det ett lösenord som går att få tag i? Eller är det för att förhindra att någon kan ansluta med något annat än ett headset?

Ursprungligen av jonasn:

Tror iphonen genererar ett lösenord när du försöker ansluta till den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 10:04

det är så att ingen kan ansluta till din iPhone utan att se koden som genereras på din iPhone... för du kan ju ansluta med dator och dylikt och inte bara headsets.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-12-08 10:29

Okej, det låter ju bra...testade det och för att kunna ansluta med något annan enhet så måste jag först knappa in rätt kod i den enheten och sen samma kod i iphonen. Alltså ingen kan ansluta till min phone utan att knappa in rätt kod på iphonen

Ursprungligen av Trineo:

det är så att ingen kan ansluta till din iPhone utan att se koden som genereras på din iPhone... för du kan ju ansluta med dator och dylikt och inte bara headsets.

1
Bevaka tråden