Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mystiskt beteende vid update

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Synkade i förrgår min 3GS med Itunes samtidigt som jag satt och skrev på ett dokument. Naturligtvis så ska det där förbannade Itunes utan förvarning placera sig framför Word som jag sitter och skriver i med uppmaningen "Nya operatörsinställningar finns tillgängliga, vill du installera dessa?" Denna ruta kom upp när jag som bäst satt och skrev så av ren otur så råkade jag ju naturligtvis välja "ja", eftersom jag inte ens såg att rutan kommit upp förrän det var för sent.

Vad gjorde då detta kanske ni undrar? Jo, senare när jag samma kväll gick och la mig med 100% fulladdat batteri och vaknade 6 timmar senare så var telefonen helt död, 0% i batteri. Och vid nästa fullständiga uppladdning återstod ca 10% av batteriet efter 8 timmar. Så nu äter alltså telefonen batteri utan dess like, trots att den bara är i standby. Ingen Wlan eller annat igång....

Jag vill ju gärna tro att det inte är en slump, utan att Apple medvetet lagt in någon form av inställning för att batteriet ska tömmas för de personer som kör med jailbreak (vilket jag gör). Samtidigt så har jag inte hört några rapporter från annat håll med samma problem, så det låter heller inte sannolikt. Och varför skulle detta ske vid en uppdatering av operatörsinställningarna? Ja jag förstår ingenting, telefonen är ju inte heller mer än ett par månader gammal.

Någon annan som varit med om liknande problem? Om ett batteri försämras så sker det ju en försämring gradvis, inte pang bom direkt....

men, om du jailbreakat din lur har du ju samtidigt klivit utanför allt vad fixar/uppdateringar heter via iTunes. Du har ju liksom inget att sätta emot där. Apple "jävlas" nog inte med dig, men de tar ingen hänsyn till hur exakt in jailbreakeade lur ser ut inuti när de skickar ut en update för sina miljoners med "Normala användare"

KAN du veva tillbaka luren till ngt originalläge, via iTunes och se om den bär sig likadant åt då?
Tänk efter först om du kan JB luren IGEN sedan då, innan du gör detta.
I så fall har du ett batteri som inte mår bra.

1
Bevaka tråden