Tack Taz!!!
Hej
Jag hade uppdaterat till Flash 10. Nu avinstallerade jag den igen - och installerade om - samma problem kvarstår.
Jag läste tråden om osynlig text som du länkade till. Vad jag förstod hade den killen prövat det mesta. Han fick något att fungera som jag inte riktigt förstår, mer än att det för honom främst handlade om MS Office (som jag inte har).
A further searching of the MS support site (Mactopia) suggested that the user profile is corrupted in Snow Leopard and that a clean install n a new user profile will fix the problem. So, I did that and it worked, but the updater wasn't working. So, I trashed that user and created another new one. This time I used my MS Office from 10.5.8 as a backup and restores the application using Synchronize! Pro X. And yes, everything works. But of course, there are no fonts except the Apple system fonts and the MS Office fonts in the user. I'm thinking that this "corrupted user profile" is a crock. I think MS Office in Snow Leopard can not handle large numbers of fonts. (I am usually running with more than 400 fonts open at a time.)
FileMaker. Ja jag är säker på att det inte är vit text på vit bakgrund. Det är SOM OM det vore så, men är det inte, jag har prövat.
Det var ett bra tips att gör en ny. Då verkar det fungera. Så då skulle jag kanske kunna öppna upp en ny och importera från den gamla? Det ska jag pröva imorgon.
Vad är Rosetta?
Vad menar du med frågan: Du har väl självklart uppdaterat innan du ställer en fråga i ett forum?
Jag har uppdaterat till Snow Leopard 10.6 och det var då problemet startade. Sedan dess har jag kollat rätt mycket med flash, reparerat, prövat font rensning via onyx, med mera.
Jag prövade ditt förslag om att lägga font-mappen på skrivbordet - nej, hjälpte inte.
Vad jag INTE har gjort är att installera firefox på nytt efter snow... det ska jag försöka. Å andra sidan; det fungerar ju inte i Safari heller... så frågan är om det gör någon skillnad då.
ack ja... konstigt problem... men vad jag förstår från nätet så är jag inte den första, men frågan är var felet ligger, det lyckas jag inte reda ut.
ylva