Hej,
Köpte en ny disk till min Unibody Late 2008 för ett tag sen. Monterade den enligt anvisningarna i manualen och bootade upp med Snow Leopard-skivan i. Installationen bootade och jag klickade mig vidare. När jag kommer till steget där man väljer disk för installationen så dök inget upp.
Stängde ner och och öppnade upp och plockade ut disken igen. Såg att det var en hel del repor på själva motorn på disken, den silverfärgade runda grejen i mitten av disken. Tänkte således att affären hade skickat mig en defekt disk. Reklamerade och fick i dagarna en ny disk hemskickad.
Monterade in för en timme sen typ. Tittade på den och såg inga konstigheter. Bootar upp och försöker installera ännu en gång. Även denna gång så dyker ingen disk upp. Nu är jag givetvis lite förbannad. Skruvar upp datorn igen och kollar, och mycket riktigt. REPOR.
Vad fan är det här? Har följt instruktionerna till punkt och pricka.
Disken ifråga är en Seagate Momentus 7200.4 500GB. En disk som många har monterat i sina MacBook utan att stöta på problem. Den skillnad jag kan se på diskarna är att originaldisken har något slags klistermärke över motorn, det har inte Seagaten.
Frågan är, vad fan gör jag?
Apple lär väl inte ta något ansvar för det här?
Har AppleCare och det, men kommer de bry sig?
Kan ju inte skicka tillbaka ytterligare en disk och hävda att den var trasig på exakt samma vis som den förra.
1000kr åt helvete, känns ju otroligt upplyftande såhär på fredagkvällen!