Har en Macbook Pro, inköpt i april -08. Har haft hårddiskstrul den senaste veckan: häromdagen gick det inte att boota upp och datorn stannade i den gråa äpple-skärmen med en förloppsindikator (en konstig horisontell historia -inte den vanliga cirkeln) som fastnade halvvägs. Körde skivverktyg från startskivan: kontroll av disken gav resultatet att det var fel på disken och en formatering krävdes. Försök till reparation misslyckades. Vidare omstart i single-user mode och körning av fsck gav resultatet att det handlade om en invalid sibling-link som fsck inte kunde laga. Min bootcamp-partition med Windows fungerade däremot utmärkt och jag kundes acessa Mac-partitionen därifrån (via TransMac). Efter mycket trixande bestämde jag mig för ominstallation av Snow Leopard och återställande av system från backup. Gjorde så, och nu fungerar allt som det ska. Är dock orolig att jag lever på lånad tid.. det kanske handlar om ett hårdvarufel på hårdisken? Tycker mig att jag hör konstiga kuttranden från den i situationer när den borde vara tyst (men det kan ju naturligtvis vara överreagerande från min sida). Samtidigt vill jag ogärna slänga massa pengar på att få disken utbytt (garantin har ju gått ut) bara "för säkerhets skull". Vad tror ni? Är problemet löst eller är det sannolikt att hårddisken kommer att totalkrascha inom snar framtid?